Anders säljer ut

Sälj, köp eller byt dina Eddie Meduza prylar här
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Anders säljer ut

Post by Långis »

on 06/04/2010 at 02:29:22, RetepNoslack wrote:Fick vi något namn på den samlande värmlänningen i dokumentärfilmen, förresten? Ni vet han, som hade en sådan gigantisk samling med prylar. [/quote]

Kingmeduza:
http://meduzaland.suddenlaunch3.com/ind ... KingMeduza
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Anders säljer ut

Post by overkill »

25 000 är egentligen inte så farligt för en gitarr, om man tänker efter. Beroende på märke och årsmodell så finns det en hel uppsjö eller mer att välja på, alla i olika prisklasser. Sen det faktum att den tillhört en känd musiker gör det inte billigare. Instument som tillhört riktigt kända musiker, som t.ex John Lennon och Jimi Hendrix har ju gått för fantasisummor ibland. Nu är dessa visserligen en halv miljard mer kända än Eddie eller så, men ändå. 25 papp får nog ändå inte anses som nått överpris för en svensk nationellt känd musiker.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Anders säljer ut

Post by retepnoslack »

Ja, naturligtvis så borde han ju redan hittat hit. Så dumt utav en annan, att fråga. Men nu fick jag ju vetskap uti all min dumhet.

Gitarrer brukar rusa iväg i pris. Jag vet inte riktigt, hur mycket en vanlig gammal hederlig aukustisk gura kostar nuförtiden. Jag har två gitarrer i källaren.

En har trasig låda och den andra har blivit lagad i efterhand, så strängarna sitter två centimeter över själva halsen. Aj, det gör ont i fingrarna, när man försöker ta ett ackord på den.
Post Reply