Reklamkassetten som..

Sälj, köp eller byt dina Eddie Meduza prylar här
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

Reklamkassetten som..

Post by Rustan »

..runkar kuken på er medan ni håller händerna på ryggen!

Någon som vet vilken jag menar? Kanske har du den på MP3?

Har sedan den blev bortsupen på 80talet saknat att höra säljargument som "det kan ni ge er fan på att Evert är ute och går" osv.
PM:a om du vill dela med dig. Tack!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Reklamkassetten som..

Post by E-M »

Jag har tyvärr inte kassetten men nu blev jag väldigt nyfiken. Kom du ihåg något mer om den?
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

Reklamkassetten som..

Post by Rustan »

Hej E-M


Den skickades ut på 80-talet, jag fick den med en broschyr som gjorde reklam för Greatest Hits och Nr. 3 del 1 och 2.

Man kunde köpa ett paket med alla 3 och på reklamkassetten tjatade E mellan en massa smakprov från kassetterna som ingick.
Av de över 30 pers som läst inlägget verkar ingen hört talas om den, eller så är detta ett stendött Forum där ingen ids svara...
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

Reklamkassetten som..

Post by Javlar »

Last edited by Javlar on 01 Feb 2010, 21:37, edited 1 time in total.
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

Reklamkassetten som..

Post by Rustan »

Tjena Javlar!

Hörrudu, av broshyren att döma är vi definitivt på rätt spår!
Har försökt 6 ggr att ladda ner .rar-filen men det verkar lögn i helvete. Men nu när jag är så nära att få höra den igen efter 20 år så provar jag hela natten om så krävs.


Tack!
User avatar
Javlar
Helgfyllo
Posts: 71
Joined: 14 Sep 2008, 12:32

Reklamkassetten som..

Post by Javlar »

Rustan wrote:Tjena Javlar!

Hörrudu, av broshyren att döma är vi definitivt på rätt spår!
Har försökt 6 ggr att ladda ner .rar-filen men det verkar lögn i helvete. Men nu när jag är så nära att få höra den igen efter 20 år så provar jag hela natten om så krävs.


Tack!
Hej du!

Det var lustigt, jag kan inte heller ladda ner den. Därför slänger jag upp en ny länk istället.

http://uploading.com/files/df2b3759/Reklamkassett.rar/
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

Reklamkassetten som..

Post by Rustan »

Klart,
gissa vad som går i stereon nu!


Bockar och bugar.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Reklamkassetten som..

Post by Långis »

Ah, det var alltså den.
Jag har en version av den kassetten, misstänker att det är den man kan ladda ned här, men den är inte helt kompett tydligen. Ska snacka liten med Kingemeduzan som har originalet om man inte kan fixa en ordentlig rip på den.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Reklamkassetten som..

Post by uy »

Ja, det var ju tal om att rippa kassetten när han köpte den. Om jag minns rätt så visste han inte hur han skulle göra för att rippa bandet, så det blev aldrig något av det.
Kanske man skulle ta och snickra ihop en guide åt honom?
Skitarna ska va' lika långa i år
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

Reklamkassetten som..

Post by Rustan »

Låter trevligt. Tack för engagemang!

Kanske att tänja det, men vet nån av er om även E.Hilter & Luftkaffe samt E.Hitler & Luftwaffe Nr.2 finns tillgängligt?


Rustan är redan mycket nöjd att kunna lyssna på reklamkassetten igen. You made my day fellows Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Reklamkassetten som..

Post by E-M »

Tack för den! Märkte att jag har en del av den men inte allt. Alltid roligt med lite nytt material Image
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

Reklamkassetten som..

Post by Rustan »

Jag måste fråga, efter att ha lyssnat, njutit och återupplevt den dagen för 25 år sedan när vi öppnade brevet från EH himself och satte kassetten i stereon..
Visst ska det finnas en passage där han säger att man ska vrål och skrika, för han han gått discjockeyskola hos Clabbe osv? Minns jag fel, eller fattas den delen på din kopia Javlar?

>> Långpanna

"Ah, det var alltså den.
Jag har en version av den kassetten, misstänker att det är den man kan ladda ned här, men den är inte helt kompett tydligen. Ska snacka liten med Kingemeduzan som har originalet om man inte kan fixa en ordentlig rip på den."


Hur gick det med den saken?
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Reklamkassetten som..

Post by overkill »

Även jag har den kopian/rippen som går att ladda ner här ovan. Kul kassett, även om den var gjord som reklam är det ju nästan lika mycket underhållning som banden han gör reklam för Image Image

Långis, hur gick det med Kingmeduza ?
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

Reklamkassetten som..

Post by Rustan »

Undrar Rustan också!!!
Last edited by Rustan on 11 Feb 2010, 22:16, edited 1 time in total.
Rustan
Glad amatör
Posts: 29
Joined: 08 Jun 2009, 11:39

Reklamkassetten som..

Post by Rustan »

Tjat, tjat...

Posted by: Långpanna
"Ah, det var alltså den.
Jag har en version av den kassetten, misstänker att det är den man kan ladda ned här, men den är inte helt kompett tydligen. Ska snacka liten med Kingemeduzan som har originalet om man inte kan fixa en ordentlig rip på den."
Post Reply