Meduzaland -> PhpBB-format

Diskutera allt som rör forumet här
Post Reply
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by Jungbacka Erik »

Vad är nu detta? Jo, planer finns att ändra meduzaland till det mera modererbara formatet PhpBB. Detta gör att problem med t.ex. registreringen som suddenlaunch dras med inte längre ställer till det för nya medlemmar. För medlemmarna innebär detta inga stora förändringar förutom att lösenordet måste bytas i något skede och utseendet på forumet kan förändras men det blir isf till det bättre Image Kategorin Meduzaland -> PhpBB-format har upprättats för de som ska jobba med flytten för att lättare kunna diskutera sinsemellan utan att behöva skicka PM till varandra kors och tvärs Image Posta gärna åsikter om detta i denna tråd.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by Jungbacka Erik »

Inga kommentarer på detta? Det nya forumet kommer om allt går som det ska, att vara igång den 1:a september. Utförligare info kommer senare. MVH: flyttgubbarna Image Image Image
Last edited by Jungbacka Erik on 24 Aug 2012, 10:19, edited 1 time in total.
borjelundin
Helgfyllo
Posts: 96
Joined: 26 Apr 2012, 13:54
Location: Skaune

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by borjelundin »

Lycka till och var försiktiga när ni flyttar Steinwayflygeln.. Image
magnus80
Glad amatör
Posts: 20
Joined: 10 Jul 2012, 16:14

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by magnus80 »

alla sitter spända av höga förväntningar, är nog därför det är så få kommentarer... många sitter nog och skakar knän och tänder (vissa skakar även Fröken Höger) för att de längtar så väldigt till 1:a september... Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by Jungbacka Erik »

Ja så måste det ju vara. Detta är ju så stort att Mark Zuckerberg håller andan Image)
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by uy »

I morgon, fredag, klockan 20.00 kommer alla forum att stängas för postning (man kan dock fortfarande läsa inlägg och skicka pm). När forumet sedan är färdigflyttat (förhoppningsvis någon timme senare) kommer alla medlemmar underrättas via mail.
Vad som kommer att följa med till det nya forumet är alla medlemmar, underforum och inlägg. Vad som inte följer med är omröstningar, kalendern och pm.

Här kan ni få se lite "bakom kulisserna" på flyttprocessen. Jag kör en provomgång i kväll för att se så att allting fungerar tills i morgon. Man kan se det som ett genrep inför en livesändning Image
https://dl.dropbox.com/u/3857238/ronk.jpg
Skitarna ska va' lika långa i år
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by mrrogerballis »

Vad innebär detta då?
Obildad som jag är.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by Långis »

Roger Ballis wrote:Vad innebär detta då?
Obildad som jag är.
Du kommer behöva skriva in www.meduzaland.com
Sen kommer det se aningens annorlunda ut, men förhoppningsvis blir det ingen stor skillnad.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by uy »

Jag provkörde i går och såg att det kommer ta betydligt längre tid än någon rimme. Alla tusentals inlägg kommer ta sin lilla tid, så det nya forumet är troligen klart lördag morgon eller förmiddag. Jag hoppas ni har överseende med det, den som väntar på något gott... Image
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by uy »

Nu kör vi! hacka pelitta! Ni är varmt välkomna till det nya forumet i morgon! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by Långis »

Gött mos! Phpbb - here we come!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by uy »

Nu har det snart gått 12 timmar sedan jag startade konverteringsscriptet, och det håller fortfarande på! Åtta år av aktivt postande ser ut att ta sin lilla tid att flytta. Image

Jag återkommer när det hela är klart. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by Långis »

Det var det jävligaste. Vi har skrivit för mycket helt enkelt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Meduzaland -> PhpBB-format

Post by uy »

Jag har tråkiga nyheter, mina vänner. Tyvärr så måste vi skjuta på flytten tills i morgon. På grund av ett klantigt misstag från min sida måste jag konvertera alla inlägg en gång till. Misstaget var helt enkelt att jag skrev in namnet på bunkern på fel sätt, vilket ledde till att inga inlägg därifrån kom med i konverteringen. jag försökte åtgärda detta i efterhand, men det verkar helt omöjligt att importera inläggen utan att samtidigt radera alla andra inlägg på forumet. Så jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och göra om konverteringen från början.

Konverteringen kommer ta precis lika lång tid, men allt annat är på plats på forumet, så jag sparar åtminstone några timmar. I morgon, söndag någon gång på eftermiddagen/kvällen borde allting vara klart. Jag drar iväg ett mail till samtliga medlemmar när det är färdigt.

Tills dess har jag öppnat upp det här underforumet så att alla kan skriva och skrika ut sin frustration över förseningen. Image tänk bara på att allt som skrivs här från och med nu kommer att försvinna när detta underforum väl har konverterats.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply