En liter öl tack.

Meduzalands gastronomiska avdelning
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

En liter öl tack.

Post by ELN »

Ja exklusivt för meduzaland, "idiotsmugglingen" ny berättelsetitel Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

En liter öl tack.

Post by ELN »

"Evert va killen i bygden som uppfattat att det skulle gå att tjäna en hacka på att smugla in alkohol. SÅ han drog till NORGE och köpte sig en liter...." Image Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

En liter öl tack.

Post by uy »

Ja, för fan! Du kan ju skriva en uppföljare till din julkalender på det temat! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

En liter öl tack.

Post by ELN »

Ja julkalendern med 19 delar eller var det var. Kanske skall göra det Image göra en kalender som räknar ner till min födelsedag istället fan, vilken bra idé, då hinner jag nog skriva klart den också Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

En liter öl tack.

Post by ozzman »

uy wrote:Smuggla öl från Norge? Nu har jag då väl hört allt! Image
För er småskvättar kan det vara intressant att veta att det inte var så förbannat länge sedan som svenskar åkte till Norge och handlade billigt.
När man var på fjällsemester i dalarna/härjedalen så åkte man över gränsen och köpte med sej socker, mjöl, smör och andra varor eftersom det var så billigt i Norge. Norge var närmast att beteckna som ett U-land innan oljan.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

En liter öl tack.

Post by ELN »

De va inte jätte längesen de var så här heller, när farsan va yngre drog de ofta till Norge och handlade den typen varor som va billigare där, men eftersom det var i år detta "smuggel" skedde så är de desto konstigare
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: En liter öl tack.

Post by ELN »

Faxe som enlitare finns förövrigt fortfarande att få tag i från Danmark/Tyskland. Åtminstone i två varianter varav en ett förmodat osmakligt öl på 10%+
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: En liter öl tack.

Post by Evert Meduza »

ELN wrote: 28 Jan 2020, 21:03 Faxe som enlitare finns förövrigt fortfarande att få tag i från Danmark/Tyskland. Åtminstone i två varianter varav en ett förmodat osmakligt öl på 10%+
Fake som jag kallar den, inte den bästa ölen man har druckit. :lol:
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: En liter öl tack.

Post by ELN »

På hamburgerrestaurangen Bullseye här i stan serveras för övrigt Norrlands på enliterssejdel. En företeelse du inte hittar på något annat etablissemang i stan mig veterligen.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: En liter öl tack.

Post by ELN »

Evert Meduza wrote: 28 Jan 2020, 21:05
ELN wrote: 28 Jan 2020, 21:03 Faxe som enlitare finns förövrigt fortfarande att få tag i från Danmark/Tyskland. Åtminstone i två varianter varav en ett förmodat osmakligt öl på 10%+
Fake som jag kallar den, inte den bästa ölen man har druckit. :lol:
Nä de Faxe på småburk jag hällt i mig har varit en rätt fadd upplevelse. Men så finns det ju värre.
Post Reply