Burgare!

Meduzalands gastronomiska avdelning
Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Burgare!

Post by rex »

McDonalds ostburgare är svårslagna,fast det är väl osten som gör det hela antar jag.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Burgare!

Post by Jungbacka Erik »

Dom hade en burgare som hette Big Sierra senast jag var på McDonalds som hade små tortillaships som fyllning. Riktigt god var den.

Edit: Den innehöll ju förstås biff och dom vanliga ingredienserna också.
Last edited by Jungbacka Erik on 12 Jun 2007, 22:29, edited 1 time in total.
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Burgare!

Post by ronka »

Image El Maco är en klar favorit! Fan så jla gött Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Burgare!

Post by E-M »

Det jag stör mig på med McDonald's hamburgare är all denna jävla sallad de ska ösa på – det dryper utav sallad!

Jag äter hellre hamburgare på en körvkiosk, där är det mycket rejälare burgare.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Burgare!

Post by 2meterhansson »

När jag är på mcdonalds äter jag alltid specialburgarna, dom med bacon eller andra extra tillbehör på, ju större ju bättre, fast det är lite för mycket sallad på dom.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Burgare!

Post by Jungbacka Erik »

Väldigt grisiga att äta då salladen och majonäsen väller ut runtom hela burgaren Image Å andra sidan får man ju komponera sin hamburgare själv, men då kostar det väl extra?
Katrine
Glad amatör
Posts: 3
Joined: 24 Aug 2007, 11:58

Burgare!

Post by Katrine »

Själv så käkar ja gärna på Donkan (Mc Donalds) , o då helst Big Mac! Passar på med BigMac Plusmeny nu, men vafasen e ju fortafarande hungrig!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Burgare!

Post by E-M »

Jo det är ju det att man aldrig blir mätt på det. Jag får typ käka en Big tasty meny och tre-fyra cheeseburgare för att stå mig ett tag.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Burgare!

Post by uy »

Själv så försöker jag hålla mig så långt bort från Mc Donnalds gummimat som möjligt. Nej, Supermeal på Östängs eller Babs ska det vara! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Burgare!

Post by gammalhardrockare »

De bästa hamburgarna får man på de traditionella Sibylla-kioskerna.
På andra plats kommer Hard Rock Cafe.
På tredje plats Frasses som är en hamburgerkedja som man hittar främst i Norrland.
På fjärde plats Max.
På femte plats McDonalds.
På sista plats kommer faktiskt Burger-King. Menyerna är ynkligt små (det är de förresten överallt men BK är jävlar i mig minst) och dyrt som fan är det. Hamburgarna har någon bismak av gammal ugn eller något och stripsen är hårda och frasiga.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Burgare!

Post by ozzman »

Den slutgiltiga burgarrankingen

- Hemgjorda
- Storsätra värdshus
- TGI Fridays/O´learys/Hard rock
- Sibylla
- Max/McD/BK och annan löpandebandskit
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Burgare!

Post by errrol »

grr wrote:Mjo, måste va det. McDonald's i övrigt är det vidrigaste som nånsin finns. Det finns inget/ingen som satsar mer på kvantitet än kvalitet än dom. Burgarna är slemmiga, osmakliga, vattniga och ihoppressade i minimala lådor, ligger där och ser fullkomligt vidriga ut så man håller på att spy. Fy sjutton vad snuskigt det är...
senast jag åt på mcdonalds var en evighet sen för det är väl det absolute sista stället man skulle äta på!
errrol
Obotlig alkoholist
Posts: 657
Joined: 15 Mar 2008, 03:20
Location: umeå

Burgare!

Post by errrol »

grr wrote:Mjo, måste va det. McDonald's i övrigt är det vidrigaste som nånsin finns. Det finns inget/ingen som satsar mer på kvantitet än kvalitet än dom. Burgarna är slemmiga, osmakliga, vattniga och ihoppressade i minimala lådor, ligger där och ser fullkomligt vidriga ut så man håller på att spy. Fy sjutton vad snuskigt det är...
senast jag åt på mcdonalds var en evighet sen för det är väl det absolute sista stället man skulle äta på!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Burgare!

Post by gammalhardrockare »

Jag fattar inte, jag bor i en stad med ca hundratusen invånare och här finns 5 McDonalds, två Burger King och två MAX.
Nu ska även Frasses slå upp portarna. Hur fan kan det gå ihop? Gör inte folk något annat än käkar ute?
Lägg därtill att det finns två Subway, en Pan-Pizza Planet, massor av vanliga pizzerior, Sibyllakiosker, kina-restauranger, mongoliska restauranger, libanesrestaurang, Kebabrestauranger och en annan amerikansk kedja som kallar sig för "Funny Bar" som förutom alkohol även säljer gigantiska korvar, pizzor och burgare en masse.

Hur i helvete har folk råd att försörja alla dessa restauranger och det kanske viktigaste: Varför lägga massa pengar på mat ute när man kan käka mycket mer hemma för kanske en femtedel av priset?
Tala om att slänga pengar i sjön!
Jag käkar ute högst en gång i veckan och det ser jag bara som ett litet mellanmål eftersom portionerna på alla restauranger är ynkliga.
Pizza måste man käka två för att bli mätt, hamburgermålen är ett skämt och kan bara mätta en anorektisk, metrosexuell kontorsfjant och kebabtallrikarna ryms på en vanlig frukostmacka.

Skulle väl vara buffeérna då som man kan äta sig mätt på, men va fan. Hur kul är det?
Bättre att ligga hemma i soffan och käka ifred från dumt folk samtidigt som man kan kolla på TV:n.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Burgare!

Post by wiking »

on 05/10/2008 at 20:49:52, GammalHardrockare wrote:Jag käkar ute högst en gång i veckan och det ser jag bara som ett litet mellanmål eftersom portionerna på alla restauranger är ynkliga.
Pizza måste man käka två för att bli mätt, hamburgermålen är ett skämt och kan bara mätta en anorektisk, metrosexuell kontorsfjant och kebabtallrikarna ryms på en vanlig frukostmacka.

[/quote]

Här är det tvärt om, jag tycker portionerna är onödigt stora. Men sådan är utvecklingen, allt mer säljs i stor pack. Men så blir befolkningen fetare och fetare också.
Post Reply