Subway.

Meduzalands gastronomiska avdelning
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Subway.

Post by gammalhardrockare »

Nå, vad tycker ni om Subway?
För mig så har det blivit mitt favoritsnabbmatshak och jag käkar där varje fredag vid lunch. Annars så tar jag alltid med mig matlåda till jobbet men på fredag så festar jag till det lite.
Här hittar man mig vid lunchtid varje fredag:
http://www.subwayeatfresh.se/?DocumentI ... g=sv&Show=(26)&showsid=26&main=Karlstad&butikerna=1
Där sitter jag ensam med min macka och en stor mugg kaffe och glor. Alltid ensam.
Ger nog ett väldigt grinigt och deprimerat intryck men det är bara en fasad, egentligen är jag på toppenhumör. Det är ju fredag och vankas helgjobb, ledighet eller extrajobb.

Det blir alltid samma macka, tonfisk. Deras pizzasub är också läcker, eller va fan... Alla deras mackor är läckra utom köttbullemackan. Det är sådana där stora amerikanska köttbullar och först så var jag väldigt positiv - Stort är gott! Men, de är doppade i någon slags jävla tomatpuré eller något och det gillade jag inte alls. Nej minsann.
Tonfiskmackan är trots allt godast, till den ska man välja honungssenap som dressing, extra ost, lök och alla tillbehör utom jalapeno och oliver som bara är äckligt, starkt och beskt.

Nu ska det även komma en "Subway Express" vad som nu menas med det?
Jag menar, man kommer dit, gör sin beställning, de fixar till mackan, man betalar och sätter sig sedan och äter. Går det att fixa på annat vis?
Last edited by gammalhardrockare on 28 Feb 2008, 21:14, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Subway.

Post by Jungbacka Erik »

Testade faktiskt så sent som i förrgår att äta på subway för första gången. Tog en tonfisk med ljust bröd, söt lökdressing, tomater och kryddgurka. Smakade alldeles utmärkt och kändes mycket fräshare att äta än någon hamburgarmeny. Kommer inte att räcka länge till nästa besök.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Subway.

Post by lumberjack »

Tokgott, men jag njuter bara av Subway ett par gånger om året. Ibland är det har livet på landet sina baksidor, men det är sällan.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Subway.

Post by ozzman »

jaghar ätit på Subways ett par gånger bl.a en gång i Peking och jag är väl inte så där vansinnigt imponerad.
Det samakde skapligt men jag behöver mer än en smörgås för att kalla det lunch.
Som mellanmål kanske det kan funka.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Subway.

Post by uy »

Aldrig hört talas om stället. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Subway.

Post by rex »

Älvdalen UY,Älvdalen....
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Subway.

Post by Jungbacka Erik »

rex wrote:Älvdalen UY,Älvdalen....
Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Subway.

Post by uy »

Ja, enda matstället vi har är Östängs. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Subway.

Post by gammalhardrockare »

Uy
Östängs
Ja, vad ska jag säga? Gräddstuvad pytt-i-panna hade de som alternativ i alla fall och det är ju jävligt gott! Potatisbullar hade de också och det rockar jävlar i mig hårt!
Det har jag inte fått sedan jag var barn. Minns att det var potatisbullar var femte måndag i skolbespisningen. Jag var den enda som åt...
http://www.alvdalen.nu/lunch/ostangs_kompani.htm
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Subway.

Post by E-M »

När jag var i USA åkte vi på en bussresa till Kanada. På ett ställe som vi stannade till för att käka fanns bl.a. en Subway men jag åt på Pizzahut istället.

Har med andra ord aldrig ätit på Subway, får kanske prova det någon dag. Men då får jag nog åka in till GBG, för där jag bor finns det bara en liten Ica-butik och en obemanad bensinstation. Har visserligen bara en mil till Stenungsund men där finns ingen Subway såvitt jag vet.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Subway.

Post by rex »

uy wrote:Ja, enda matstället vi har är Östängs. Image
Va? Hur många själar bor det i Älvdalen numera? Melleruds tätort har ca 5000 inv och det finns minst 8 matställen plus bensinstation med korv.....

Edit: Räknade fel,10 st plus bensinstation...
Last edited by rex on 01 Mar 2008, 11:53, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Subway.

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Åtta matställen... Va fan är det att komma med? I min stad har vi 5 McDonalds, 2 Burger King, 2 MAX, 1 Pan-Pizza Planet, 2 Subway + en jävla massa restauranger, thaikök mongolkök, kinakrogar, Happy Bars, pizzerior, korvkiosker m.m.
Jag menar, åtta matställen... MATSTÄLLEN! Vad bjuder de på där - kokta potäter med köttbullar och krösemos?

Matställe... Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Subway.

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote: I min stad har vi 5 McDonalds, 2 Burger King, 2 MAX, 1 Pan-Pizza Planet, 2 Subway + en jävla massa restauranger, thaikök mongolkök, kinakrogar, Happy Bars, pizzerior, korvkiosker m.m.

Oj, oj, oj! Vilken bamsestad du har.
I "min" stad finns det 62 st Mc Donalds, det är antagligen fler än samtliga matställen som finns i "din" stad
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Subway.

Post by uy »








Image 81.229.111.84




Skitarna ska va' lika långa i år




















uy
LevertransplanteradImageImageImageImageImagemember is offline




Om en sulle ta å koke ena tidning,,,




doskadi@hotmail.com

Gender:

Posts: 5514






Image

Re: Subway.
« Reply #14 on: 03/01/2008 at 15:24:51 »

ImageImage[url=javascript:DoConfirm('Are you sure you want to delete this post?','index.cgi?board=mat&action=deletepost&num=1204218770&id=1204370691')]Image[/url]





Rex:
rex wrote:Va? Hur många själar bor det i Älvdalen numera?
I Älvdalen och byarna runtikring bor det runt 2 000 personer, men i hela kommunen (Inkluside Idre och Särna) bor det 1 812 personer. Och på en totalareal 7 189,45 km˛ blir det 1,1 invånare/km˛
rex wrote:Melleruds tätort har ca 5000 inv och det finns minst 8 matställen plus bensinstation med korv.....

Edit: Räknade fel,10 st plus bensinstation...
Jag menade att Östängs är enda stället som bara serverar mat. Det finns ett till ställe som också serverar mat, men på kvällstid serverar de bara fylla.
Det finns också två pizzerior (svindyrt, 75 kronor för en jävla Hawaii, och inte är det särskilt gott heller) och några mackar som serverar korv.

Sedan finns det matställen i Idre också, men dem räknar jag inte med.

GH:
I min stad har vi 5 McDonalds, 2 Burger King, 2 MAX
För övrigt tycker jag inte att Mc Donalds och likande som hämtar sina råvaror hos Michelin borde räknas som matställen.
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Subway.

Post by rex »

Aha,ja jag tänkte väl det Image
Post Reply