Julbord

Meduzalands gastronomiska avdelning
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Julbord

Post by rex »

Snacka om matvanor.....Budapestlängd,fyfan sicket slisk. Trodde bara att det var pensionärer som upskattade sånt.
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Julbord

Post by sten1972 »

Jag älskar verkligen julbord! Fyra Favoriterna är Janssons frestelse, gravad lax, revbensspjäll och skinkan. Naturligtvis slinker det ner lite köttbullar med rödbetssallad också. Prinskorv tycker jag dock inte om när den är stekt. Den känns alldeles för flottig då.

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Julbord

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Snacka om matvanor.....Budapestlängd,fyfan sicket slisk.
Det är rätt så gott, om man doppar det i kaffe. På senare år har jag underligt nog börjat uppskatta sötsliskerier efter en bastant och rejäl middag.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Julbord

Post by rex »

Diabetes på g då alltså......
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Julbord

Post by uy »

on 12/02/2008 at 18:50:45, GammalHardrockare wrote:Det är rätt så gott, om man doppar det i kaffe. På senare år har jag underligt nog börjat uppskatta sötsliskerier efter en bastant och rejäl middag. [/quote]

Det brukar jag också känna av. Men det är lätt avhjälpt med en kopp kaffe. Ganska konstigt egentligen, att jag lindrar suget efter sötsaker med kaffe, fast jag inte ens har något socker i kaffet. Men det kanske är en massa andra tillsatser i kaffet redan från början, vem vet?

På tal om julbord så ska jag äta julmat nu på söndag.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Julbord

Post by gammalhardrockare »

Rex:
Diabetes på g då alltså......
VADÅ DIABETES? Är det ett tecken på diabetes? Men vad i helvete!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Julbord

Post by Jungbacka Erik »

På vårat julbord kommer ingen vardagsmat som köttbullar, korv och janssons. Det kan man ju äta i personalmatsalen på jobbet varje vecka, nej julmat ska vara något man (nästan) bara äter till julen: Skinka, aladåb, stek och en massa sallader och lådor. Till det dricks julmust, så det så!
Post Reply