Ugnspannkaka med köttfärs!

Meduzalands gastronomiska avdelning
Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ugnspannkaka med köttfärs!

Post by rex »

Läckert bortom allt sans och vett,stek lämplig mängd köttfärs,krydda efter behag,lök skall det vara också,rör ut köttfärsen i smeten och i ugnen.

Underbart gott! Testa,smaska i er!!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ugnspannkaka med köttfärs!

Post by gammalhardrockare »

När pannkakan är klar så kan man med fördel "smöra" den med bernaisesås. Underbart!
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ugnspannkaka med köttfärs!

Post by rex »

Jo,tanken slog mig också faktiskt Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ugnspannkaka med köttfärs!

Post by ozzman »

Jag trodde aldrig att man kunde kräkas av att läsa en text om "mat". Men nu var det nära.
Jag kan svårligen tänka mej något som passar sämre ihop än köttfärs och pannkakssmet.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Ugnspannkaka med köttfärs!

Post by E-M »

Josey Wales wrote:ag kan svårligen tänka mej något som passar sämre ihop än köttfärs och pannkakssmet.
Men är det inte det cęreps är gjort av? Det är väl inget konstigt? Fast jag gillar det inte, tycker inte om konsistensen. Däremot är vanliga pannkakor, gott Image Köttfärsås är också gott Image Fast det är inte gott att blanda.

Fan GH, är det någon matträtt som du inte har bearnaisesås till? Image

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Ugnspannkaka med köttfärs!

Post by rex »

Josey Wales wrote:Jag trodde aldrig att man kunde kräkas av att läsa en text om "mat". Men nu var det nära.
Jag kan svårligen tänka mej något som passar sämre ihop än köttfärs och pannkakssmet.


Det borde du nog omvärdera,om det är gott med fläsk o dyl så varför inte köttfärs? Jag lovar,en riktig höjdare! Fast Bearnaisen kan nog vara..... Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Ugnspannkaka med köttfärs!

Post by ozzman »

Utan bearnaise så kanske det skulle funka, men konstigt tycker jag fortfarande att det är..

Crepes brukar i alla fall jag ha olika former av styvningar i, inte köttfärssås. Piroger däremot kan man ju med fördel ha köttfärs i, fast då är det ju en helt annan deg.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Ugnspannkaka med köttfärs!

Post by gammalhardrockare »

E-M:
Fan GH, är det någon matträtt som du inte har bearnaisesås till?
Bra fråga! Nu ska vi se... Jag har bernaisesås på pizza, hamburgare, makaroner, i köttfärssås, på pannkakor, i pytt-i-panna och... Ja, det är de maträtter jag gillar och äter så nej, jag har nog bernaisesås på det mesta utom mackorna.
Nu kom jag på en sak till, på korv med bröd så har jag aldrig bernaisesås. Jag har prövat och det gick, men jag föredrar nog senap, potätemos och legymsallad på korv med bröd.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Ugnspannkaka med köttfärs!

Post by wiking »

Ja bearnaisesås kan man ha till allt Image
Post Reply