VARNING!

Meduzalands gastronomiska avdelning
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

VARNING!

Post by gammalhardrockare »

JW:

Frukt och nötter är en styggelse som inte har i mat att göra!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

VARNING!

Post by E-M »

Frukt kan mycket väl passa in i maträtter. Ta bara banan, det en utmärkt frutk att ha i mat. Nötter kan också passa in väldigt bra. Jag håller dock med om att det inte är många maträtter man kan ha frukt och nötter i men i vissa rätter är frukt eller nötter ovärderliga.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

VARNING!

Post by ozzman »

rex wrote:Det kan säkert ha sin plats med ett och annat inslag i olika recept,men det får bannemig inte smaka sött,då går det fetbort för mig. Men som smakbalanserare ( vad skall man kalla det annars?) så har det nog fog för sig.
Det får aldrig ta över, så klart.
Äpplen t.ex är perfekt när man vill ha lite syrlighet men vinäger skulle bli för kraftigt. Däremot får det inte bli så mycket att det smakar äpple utan det skall bar ge lite syra åt maten.

Apropå syrligt så gjorde jag inlagd ättiksströmming häromdagen. Himmelskt gott på hårdsmörgås med en kall starköl till

GH:

Du har förlorat rätten att utala dej om mat flera gånger om med tanke på dina inlägg om bizarra och oheliga blandningar av olika matvaror.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

VARNING!

Post by rex »

on 04/05/2009 at 12:42:37, Josey Wales wrote: ättiksströmming . [/quote]

Det var längesen jag åt,nästan att jag glömt bort att det existerade.....på nåt Julbord sist tror jag,men det är inte alls illa Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

VARNING!

Post by ozzman »

on 04/05/2009 at 13:01:49, rex wrote:Det var längesen jag åt,nästan att jag glömt bort att det existerade.....på nåt Julbord sist tror jag,men det är inte alls illa Image [/quote]

Nej, det är gott. Dessutom är det svårt att äta så mycket billigare. Ofta kan man få strömmingsfiléer för 39.90Imagekg, och Ŋ kg räcker till åtminstone 2 portioner.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

VARNING!

Post by gammalhardrockare »

Jag är ingen fattig jävla backstugesittare eller bonndräng under artonhundratalet så jag behöver inte äta rå, vidrig fisk.
Jag har den lilla egenheten att dels så bör mat vara tillagad och dels så ska den inte innehålla en massa sylvassa ben som kan göra ätupplevelsen mycket obehaglig.
Det är skönt att ha pengar. Jag kan istället äta pizza, hamburgare och annat läckert.
Kan vi släppa vidrig sill nu?

Tillbaka till huvudämnet: Hur i helvete kan man kalla en dryck för Dumle, när det inte finns tillstymmelse till dumlesmak?
Fan, tala om att jag blev helblåst. Det retar mig fortfarande.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

VARNING!

Post by ozzman »

GH:

Ättiksströmming är panerad, stekt som flundror och först därefter inlagd i en lag på ättika, vatten, kryddpeppar, lagerblad och rödlök.
Så inte är det rå fisk inte.

För övrigt förstår jag inte varför man vill dricka godis.
Om jag någon gång skall dricka choklad så skall den naturligtvis göras på äkta kakao och inte på O'boy eller någon annan fuskblandning.
Post Reply