Sommarlekar!

Just det
Post Reply
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Sommarlekar!

Post by Jungbacka Erik »

Kubb och minigolf (eller bangolf som det heter nu för tiden) för mej också. Har faktiskt aktivt tävlat i bangolf men på senare år har det bara blivit någon gång nu och då.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Sommarlekar!

Post by Jungbacka Erik »

grr wrote:Coolt! Image
Vette fan om de e så värst coolt att tävla i bangolf Image men kul. Mitt officiella pb på filt är 32 slag.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Sommarlekar!

Post by rex »

Kubb är kul Minigolf är görtråkigt.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Sommarlekar!

Post by E-M »

Minigolf är ju något utav det roligaste som finns! Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Sommarlekar!

Post by 2meterhansson »

Brännboll är kul, men man måste ju vara upp emot 15-20 st om det inte ska bli för drykt.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Sommarlekar!

Post by Jungbacka Erik »

2meterhansson wrote:Brännboll är kul, men man måste ju vara upp emot 15-20 st om det inte ska bli för drykt.
Den sporten har vi ju helt glömt! Otroligt rolig, men man har ju inte spelat sedan lågstadiet. Finlands nationalsport är ju pesäpallo (boboll) , ungefär som baseball. Enda sporten Finland är bäst i världen på förutom rally Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Sommarlekar!

Post by 2meterhansson »

Vi brukar ha en lokal turnering i mitten av juli med 10-12 lag, det brukar ta en hel dag, och jävlar vad roligt det är och vad fulla vi brukar bli, men satan vad ont i kroppen man har dagen efter Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Sommarlekar!

Post by Långis »

Jungbacka Erik wrote:Enda sporten Finland är bäst i världen på förutom rally Image
Glöm inte bastudbad. Eftersom det anordnas vm då får det väl betraktas som en sport numera. Finland ligger väl ganska högt upp?


Aprropå minigolf så kan jag inte med det alls. Förmodligen för att jag är så dålig på det.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Sommarlekar!

Post by uy »

2meterhansson wrote:Brännboll är kul, men man måste ju vara upp emot 15-20 st om det inte ska bli för drykt.
Hos mig har vi som tradition att spela brännboll på midsommaren. Det har vi gjort de senaste 15 åren nu, tror jag.
Skitarna ska va' lika långa i år
genitalia
Periodare
Posts: 284
Joined: 26 Jul 2007, 14:28
Location: Hising Island

Sommarlekar!

Post by genitalia »

Röstade kubb men den ultimata sommarleken för mig är nog "Rövadatta".
En lek vi alltid leker på diverse sammankomster inom familjen/släkten.
Man har en sk brännare med en fotboll sen sitter resten av folket på röva i gräset. Målet för brännaren är att träffa de sittande på kroppen, fot och huvud är dock fritt så att man ska kunna försvara sig med att nicka eller sparka undan bollen. Så länge bollen är i rullning, ligger på marken utan att brännaren rör den, så får de sittandes lov att röra sig men enbart genom sk krabbgång.

Är man lättroad så är man Image
Post Reply