Vinterlekar!

Just det
Post Reply
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vinterlekar!

Post by Jungbacka Erik »

Pulkaåkning är väl det som ligger en familjefar varmast om hjärtat. Skoteråkning är ju också kul, men hur roligt är det att följa skoterlederna? Då kan man ju lika gärna ta bilen.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vinterlekar!

Post by Jungbacka Erik »

Menar just att det är frihetskänslan som går förlorad då man måste följa en skoterled, och polisen nitiskt förföljer och bötfäller dom som råkar avvika från leden.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vinterlekar!

Post by Jungbacka Erik »

På isen är det ju förstås fritt att köra var som helst men annars säger lagen (iaf här) att man inte får köra på allmän väg och heller inte på någon annans mark, utan markägarens tillstånd.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vinterlekar!

Post by rex »

Samma här i Sverige.....ganska idiotiskt med terrängfordon om man inte får köra i terrängen.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vinterlekar!

Post by 2meterhansson »

grr wrote:Men hur står det till med körkort och licens och sånt?
Man måste ha förarbevis, men jag har inget, och skotern går lika bra ändå Image
Last edited by 2meterhansson on 15 Jun 2007, 11:19, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vinterlekar!

Post by 2meterhansson »

Det har bara inte blivit av att ta något förarbevis, och precis som du döpte tråden till anser jag det vara en leksak om än en väldigt dyr sådan. Det är knappast någon som har några synpunkter om jag köper en motocross för att leka i någon grusgrop på sommaren, samma sak är det med en snöskoter om jag vill åka rätt ut i skogen eller ut på någon sjö för att ha lite kul. Alla ungdomar på trimmade mopeder är lika olagligt det, men hur måga bryr sig om det, inte jag i alla fall. Och ja jag har körkort på bil Imagegrr: Jag körde skoter för fullt när du låg i pappas pung, så nog skulle jag klara av ett förarbevis.
Last edited by 2meterhansson on 15 Jun 2007, 15:09, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vinterlekar!

Post by 2meterhansson »

Ah ska man följa alla idiotiska påhitt och lagar får man fan inte göra något snart. Men som du skrev i denna tråden http://meduzaland.suddenlaunch3.com/ind ... 13&start=0 så tycker ju du att fortkörning är okej, och det har jag inga synpunkter på, men det är ialla fall ett mycket större lagbrott att riskera andra människors liv än om jag kör skoter ensam mitt på en sjö utan förarbevis.
Post Reply