Chevrolet Caprice

Just det
Post Reply
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Chevrolet Caprice

Post by rex »

Ja,som rubriken antyder......är den ngt att ha? Kikat på sådana,främst för att de är förhållandevis billiga.

Ingen nyare utan slutet på 70" fram till mitten på 80" möjligen. Hur är Dieseln,man har ju hört en del om gamla Amerikanska Dieslar Image

Något speciellt man skall se upp med?

Finns ju ett par stycken här på forumet med raggeranknytning har jag förstått så jag tänkte att ngn kanske satt inne med lite info Image
Last edited by rex on 09 Jul 2007, 20:59, edited 1 time in total.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Chevrolet Caprice

Post by Eddie »

Är som med dem som vilka gamla bilar som helst, de slits och tillslut måste grejer bytas eller lagas. Men eftersom det är chevrolet så finns grejer att få tag på och de kostar inte multum. Försäkring beror ju på årsmodell motor med mera, men jättedyra tror jag inte de är. Soppaförbrukningen kan dock bli en del om det är mycket stadskörning. En 305 behöver inte ens dra 1 liter milen emedan en 454 kan bli svårt att få under 1.5 liter milen som bäst. Tror dock inte att det finns så stora motorer i caprice. Om du siktar på diesel så är ju veteranare att föredra men då är det svårare att hitta i bra skick. Om det är en andrabil så kanske det inte är lika viktigt men att alltid ha en fungerande bil är trevligt.

En polare ägde en caprice classic 1991 och det var en fin bil, den hade dock gått långt och började bli sliten men annars var det en mycket trevlig bil.
Post Reply