Köpa bil

Just det
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Köpa bil

Post by Eddie »

Du kan ju satsa på en turbo om du tycker volvo är för slöa

940 ltt t.ex. det enda som skiljer sig från fulltryckarna är waste gate
De finns under 20000 om du inte vill ha en i nyskick Image
http://www.blocket.se/vi/18390536.htm?ca=12_s

Men de drar inte lika mycket soppa som ftt och är billigare att köpa och äga.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Köpa bil

Post by ELN »

Man skall aldrig säga aldrig, men jag tror inte de blir någon Volvo
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Köpa bil

Post by overkill »

Den Gamla Hårdrockaren sa det faktiskt, för en gångs skulle ett vettigt ord från honom.
Alltså: skaffa inte bil såvida du inte absolut måste! bilar innebär som sagt bara stora utgifter. Bättre att cykla, gå eller åka kommunalt i den mån det går. Men om man bor lite avsides och har mer än 1 mil enkel väg så måste man ju mer eller mindre ha bil för komma nånstans.

Själv kör jag en gammal Renault Clio. Är hyffsat nöjd med den. Billig (nåja, förhållandevis) i drift, drar lite bensin, och det bästa av allt: strejkar aldrig. Trots att den haft alla möjliga fel så har den alltid tagit mig hem och aldrig lämnat mig vid vägkanten.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Köpa bil

Post by ELN »

Att stå utan bil framåt våren är inget alternativ för mig av flera anledningar, bl.a att det blir lite jobbigt om man ska gå 3-4 timma om man skall handla nått
Last edited by ELN on 28 Dec 2008, 21:46, edited 1 time in total.
pelle
Helgfyllo
Posts: 132
Joined: 01 Dec 2006, 21:20
Location: USA

Köpa bil

Post by pelle »

Kop ett billigt as till bil for 3-4000kr nybes som ar ok i maskin. Finns en massa saab 900 eller 99. Bra varme och bra vinterbilar. Trakiga utav helvete men bra.spara sen i natt ar och kop en rikti v8 bil.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Köpa bil

Post by ozzman »

Köp en riktig bil när du ändå är i farten. Om det är något jag lärt mej så är det att gamla biljävlar är det värsta man kan ha. Ingenting har fått mej att svära som gamla bilar.
En bil som är äldre än 5 år är snudd på skrotfärdig, har du ett jobb så köp nytt så får du en bil som inte ger dej hjärnblödning, det är värt varenda krona.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Köpa bil

Post by ELN »

En skrotbil har jag redan att köra med, då tanken var ju något finare. Jag är inget stort fan av nya bilar och mitt intresse för fordon tillåter lite meck, men inte för mycket. Kriterierna var ju en rolig bra bil, annars kan jag ju lika gärna köra med den jag har
Post Reply