Köp av bil

Just det
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Köp av bil

Post by ELN »

Man tackar för infot, lät ju som en rätt billig bil att ha ändå Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Köp av bil

Post by ELN »

Hej, jag igen, finns de typ någon blocket eller liknande köp och sälj-sida i USA?
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Köp av bil

Post by ELN »

Hur är det med att importera bilar från usa, hur funkar det i att få köra den i Sverige och så vidare. Va brukar själva skeppningen kosta och kan detta vara ett bra alternativ tro? http://www.uniqueimport.se/index.htm
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Köp av bil

Post by ELN »

Nu är de dags igen, för mycket skrivande med mina Volvo's så är de dags att köpa en bil som jag inte har intresse att skruva så på. Vill ha en bil av god kvalité, gärna med lite kul utrustning, så som elhissar o taklucka, den kommer användas till en del pendling så billig i drift och farthållare är ju fint, och med de senaste vintrarna så är ju fyrhjulsdrift att föredra.

Jag har hittat en Subaru Forester 2,0 s Turbo som jag skall åka och kolla på till helgen, hoppas de blir bra Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Köp av bil

Post by ELN »

Det blev affär av Subaru'n ja. Mycket nöjd, den är rolig och fin att köra, har elektrisk glastaklucka och elhissar runt om, helskinn inredning i grått, den har drag, dim o x-tra-ljus+++

Men efter ett tags ägande började den hacka i gången när man håller jämn hastighet, jag trodde det var pga en gammal sliten turbo eller kringdelar, men igår kom jag på va det var, efter att bara ägt gamla Vovlo 740 Gl hittils så har jag av gammal vana tankat 95 oktan vilket gjort att motorn spikat. Så nu verkar den gå fint o gött igen. Låter trevligt gör den med, boxer fyra med turbovinande, mumma! Image Image
Post Reply