Jungbacka Erik

Presentera er själva här
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Jungbacka Erik

Post by Jungbacka Erik »

Jungbacka Erik är en snäll pöjk, årsmodell 1970 som gillar:

-Eddie Meduza
-Hårdrock
-Snus
-Öl
-Skräckfilm

(skriver en bättre presentation då jag har tid)
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Jungbacka Erik

Post by uy »

Srkiv mer!
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Jungbacka Erik

Post by Jungbacka Erik »

Tja, jag tror jag fick med det viktigaste. Vad vill du veta? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jungbacka Erik

Post by gammalhardrockare »

Jungbacka-Erik:

När det gäller skräckfilm, vilken sort gillar du? Jag gillar skräckfilmer som är mer, hur ska jag säga... Subtila. Det är det man inte ser men som man kan ana som är det skrämmande. Därför gillar jag filmer som t ex The Shining och Blair witch project. De skrämde jävlar i mig skiten ur mig!
Exorcisten var också fruktansvärt obehaglig. Jurtjyrkogården tvingade mig också att sova med ljuset tänt i några nätter.

Har en ny film här hemma som är rena skiten, "Jeepers Creepers" heter den. Rent trams! Sådant går bort med en gång.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Jungbacka Erik

Post by rex »

På tal om skräckfilm,är det nån som sett: The Exorcist The Beginning? Med Stellan Skarsgård...och var den isåfall bra?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jungbacka Erik

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Är det en ny film eller? Aldrig hört talas om faktiskt. Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Jungbacka Erik

Post by rex »

Ja den var visst väl ny Image biopremiär 12 Nov..........
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jungbacka Erik

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Den verkar nog fan vara värd att se. Ska nog se den på båten nästa månad.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Jungbacka Erik

Post by Jungbacka Erik »

GammalHardrockare wrote:Jungbacka-Erik:

När det gäller skräckfilm, vilken sort gillar du? Jag gillar skräckfilmer som är mer, hur ska jag säga... Subtila. Det är det man inte ser men som man kan ana som är det skrämmande. Därför gillar jag filmer som t ex The Shining och Blair witch project. De skrämde jävlar i mig skiten ur mig!
Exorcisten var också fruktansvärt obehaglig. Jurtjyrkogården tvingade mig också att sova med ljuset tänt i några nätter.

Har en ny film här hemma som är rena skiten, "Jeepers Creepers" heter den. Rent trams! Sådant går bort med en gång.
Jag ser helst gamla skräckfilmer, klassiker. Senaste filmen jag köpte var Mumien vaknar från 1932. Psycho, The Shining är också mycket bra filmer. Har sökt med ljus och lykta efter filmen: Ett skri av fruktan, en gammal Hammer film, men har endast hittat den på ett par suspekta nät-butiker i USA o Kanada Image
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

Jungbacka Erik

Post by grovsnus »

Jag sökte lite här och där men den verkar vara svår att få tag i. Det enda jag hittade var att man kunde köpa originalaffischen till filmen på en sida.

Förut fanns det nå sidor som man var in på som hade skräck och sånt som specialitet - mycket import oxå naturligtvis. Ett Mecka för fantaster! Tyvärr så lär man väl aldrig hitta den sidan igen.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Jungbacka Erik

Post by retepnoslack »

Jungbacka Erik wrote:Jag ser helst gamla skräckfilmer, klassiker. Senaste filmen jag köpte var Mumien vaknar från 1932. Psycho, The Shining är också mycket bra filmer. Har sökt med ljus och lykta efter filmen: Ett skri av fruktan, en gammal Hammer film, men har endast hittat den på ett par suspekta nät-butiker i USA o Kanada Image
Va, kul! Då är vi två, som gillar klassisk skräckfilm. Jag är själv ett stort fan utav både Boris Karloff och Belá Lugosi. Jag gillar också Hammer-filmer, ganska rejält.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Jungbacka Erik

Post by Jungbacka Erik »

RetepNoslack wrote:Va, kul! Då är vi två, som gillar klassisk skräckfilm. Jag är själv ett stort fan utav både Boris Karloff och Belá Lugosi. Jag gillar också Hammer-filmer, ganska rejält.
Trevligt. Belá Lugosi var fantastisk i Dracula. Den filmen kan man se hur många gånger som helst. Har du förresten sett den spanska versionen som spelades in parallellt med Hollywood versionen? Jag har inte sett den men ska försöka få tag på den. Just nu har jag inne ett anbud på Nosferatu 2 disc Special Edition, på en auktions-site.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Jungbacka Erik

Post by retepnoslack »

"Dracula" är bra. det enda man kan klaga på är väl, att det inte är någon musik under själva filmen. Dwight Frye, tycker jag nästan är allra bäst, som Renfield.

Jag har hört talas om, att det spelades in en spansk version också vid samma tid, men jag har dock inte sett den.

Jess Franco spelade ju in en version 1971 också, som var spansk, fast antagligen dubbad till engelska. Christopher Lee spelade Dracula. Men den här gången var det inte för Hammer studios.

Nosferatu har jag inte sett originalversionen med Max Shreck. Däremot har jag sett den tyska versionen från 70-talet med Klaus Kinski.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Jungbacka Erik

Post by Jungbacka Erik »

RetepNoslack wrote:"Dracula" är bra. det enda man kan klaga på är väl, att det inte är någon musik under själva filmen. Dwight Frye, tycker jag nästan är allra bäst, som Renfield.
På den nyutgivna DVD:n finns nykomponerad musik som tillval, om man vill se filmen med musik. Den är ganska välgjord, men lite av känslan tycker jag försvinner. Finns också ett bra kommentatorspår, och en dokumentär på DVD:n Rekommenderar den varmt. Renfield är kul. Speciellt hans hysteriska skratt Image
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Jungbacka Erik

Post by retepnoslack »

Jag har inte DVD-versionen, utan spelade in den från, jag tror det var tv2, som körde klassisk skräckfilm varje vecka. Jag tror det var 1994 eller 1995. Det var iallafall följande ordning på dem:

Dracula (1931)
Den osynlige Mannen (1933)
Mumien (1932)
Skräcken från Svarta Lagunen (1954)
Frankensteins brud (1935)
Den Svarta Katten (1934)
Varulven (1944)
Invasion från Mars (1953)
Draculas dotter (1936)
Post Reply