nya Greven har anslutit sig till Er....

Presentera er själva här
Post Reply
Greven
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2010, 15:16
Location: Somewhere in sweden

nya Greven har anslutit sig till Er....

Post by Greven »

Född i mitten av sextiotalet klocka 07,14 en lördag, På grund av min familj så har jag tvingats flyttat runt ganska mycket under uppväxtåren. Jag tog glad men CHOCKAD genast till mig Eddie Meduza när jag första gången hörde låten fruntimmer sa en ha te å knulla mä. Hörde den 1976. Man trodde inte sina öron, jävligt fräckt var den...he he man kunde ju knappt stava till knulla då... ;o)

När jag fick höra punkjävlar på en singel som min kompis precis köpt 77-78 då var jag fast.
Glömmer aldrig när de första ful banden med Eddie kom ut, där jag bodde då så körde alla omkring med sina bilar och spelade slicka fitta med frisse frisen mm på hösta volym... He he.

Jag köpte mina första Eddie Meduza, hitler Band 1979. Del 3-1, Del 3-2 Greatest hits köpte jag några månader senare eftersom jag fick med en reklam brochyr över just Greatest Hits Kassetten. Jag har kvar dem än. Har köpt ganska mycket kassetter av Eddie genom året. Jag har fått äran att träffa honom oxå... i början på 80-talet.

Jag har spelat instrument sedan 8 års åldern och jag började med att banka på trummor, men gick sedan över till gitarr, bas mm mm. har arbetat inom tekniska yrken. jag jobbar inte just nu,
Är arbetslös, men jag sitter i min "studio Ronka" och skaparrrrr gnidande rock´n´roll...Image)

Gillar det mesta som svänger eller som berör, dvs även klassisk musik lyssnar ofta tex på Vivaldi 4 sesong/sommar - den är grym, äkta metall rock på fiol för 200 år sedan he he. Jag lägger ner mycket tid på min studio och mina instrument, är singel sedan 6 år och njuter av det. Har haft ett långt förhållande tidigare. Men fruntimmer sa en bara ha te å köra kuken i som Eddie sa, det tillämpar jag oxå...nu.

Nåväl...Mina Vännerrrr
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

nya Greven har anslutit sig till Er....

Post by Eddie »

Det var en presentation som heter duga.
Välkommen!

Har du någon musik nedladdningsbar för provlyssning någonstans?
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

nya Greven har anslutit sig till Er....

Post by uy »

Välkommen! Kul med lite veteraner som varit med sedan början! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Greven
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2010, 15:16
Location: Somewhere in sweden

nya Greven har anslutit sig till Er....

Post by Greven »

Eddie wrote:Det var en presentation som heter duga.
Välkommen!

Har du någon musik nedladdningsbar för provlyssning någonstans?

TACK ALLA...

Javisst.... Har jag låtar men det mesta som jag har spelat in ligger på kassett eller på rullband.
och ljudkvalitén på det är ju långtifrån vad Ni som spelar in i dag får.

Under åren Har jag haft en massa kassett portor, trummaskiner + en fostex rullband 8 kanalare, efter separationen så gick ekonomin ner i botten. Har precis för ett år sedan skaffat mig en hyffsad dator studio, skall plocka ihop bitarna och sevad det blir av det...Image

Vi får välan se...


Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

nya Greven har anslutit sig till Er....

Post by Jungbacka Erik »

Blev litet strul med registreringen som det brukar bli här på forumet men hjärtligt välkommen ska du vara Image Kul att du håller på med musik. Har själv spelat litet och gett ut en singel i äkta vinyl. Dom yngre medlemmarna kan kolla på Wikipedia vad vinyl är för något Image Fruntimmer sa en ha o knulla med är för övrigt låten som fick mig att få upp öronen för Eddie Meduza. Min klasskompis storebror hade kassetten och man hade aldrig hört något sådant spelas förr Image
Last edited by Jungbacka Erik on 09 Aug 2010, 23:30, edited 1 time in total.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

nya Greven har anslutit sig till Er....

Post by raggarjojje »

Välkommen! Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

nya Greven har anslutit sig till Er....

Post by ELN »

Eddie wrote:Det var en presentation som heter duga.
Välkommen!

Har du någon musik nedladdningsbar för provlyssning någonstans?
De var en penetration som heter duga xD

Välkommen så väldigt iaf o store Grefve!
Post Reply