Vilka är dina fobier?

Länkar till andra intressanta sidor
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vilka är dina fobier?

Post by Långis »

Jag ser det så här. Folk som beter sig överlägset och försöker göra sig förmer än andra ser jag ned på. De är inte värda ett ruttet lingon i mina ögon och får gärna krypa tillbaks till den hydda de kom ifrån.

Får för mig att E-M menar ungefär likadant
Last edited by Långis on 06 Jul 2007, 22:55, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vilka är dina fobier?

Post by E-M »

on 07/06/2007 at 22:54:53, Långpanna wrote:Jag ser det så här. Folk som beter sig överlägset och försöker göra sig förmer än andra ser jag ned på. De är inte värda ett ruttet lingon i mina ögon och får gärna krypa tillbaks till den hydda de kom ifrån.

Får för mig att E-M menar ungefär likadant [/quote]

Precis, visste inte hur jag skulle förklara det bara Image Tackar mr. Tolk.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vilka är dina fobier?

Post by E-M »

Såklart att man ändrar sig, visst man är ju på ett speciellet vis men erfarenheter för att man ändrar sig lite. Jag är t.ex. förbannat envis, det är nog inget som går att ändra, så är jag bara. Det är som Errol sa: – "Jag, Eddie Meduza, är inte samma person som jag var för säg 20 år sedan, för då skulle det betyda att jag inte har lärt mig nåt! Det skulle betyda att jag är lika dum och inskränkt i huvudet som jag var i början av dem 20." Jag kortade ner det lite och skrev ur minnet så det kan hända att det är lite fel.
Last edited by E-M on 06 Jul 2007, 23:21, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vilka är dina fobier?

Post by E-M »

Nej, jag tycker många gånger att det är bra att jag är envis.

Det han menade var ju att man ändrar sig med åren. Utalandet har väldigt mycket med det här att göra.

Såklart att jag kan se tillbaka på saker jag har gjort/sagt och tänka: Vad fan tänkte jag på? Var jag helt jävla blåst eller? Jag får inte dåligt självfötroende för det, jag försöker lära mig av det istället.

Lära sig ja, men ÄNDRA sig, det är ju precis som att du ändra dig till att bli sosse på ett par månader. Dum i huvudet kanske är starkt uttryckt men tycker du aldrig att du har gjort något dumt? Har du samma uppfattningar som du alltid har haft?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vilka är dina fobier?

Post by E-M »

Varför skulle man ändra sig till det sämre? Det tycker jag låter rätt så korkat.

Jag har aldrig sagt att man helt plötsligt en dag tänker: – Oj nu ska jag ändra lite på mig. Ändrar sig gör man nog mycket omedvetet.

Ärlig talat tror jag inte att du kommer gå långt om du går runt och tänker så om dig själv. Att du är bäst, gör aldrig fel och så vidare.
Post Reply