Länkar till bra skivhandlare!

Länkar till andra intressanta sidor
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Länkar till bra skivhandlare!

Post by ozzman »

on 02/17/2005 at 11:13:19, GammalHardrockare wrote:Ozzman:



Men va fan... Man torkar röven efter uträttat behov med korta tag nedåt, inte uppåt!
Skulle inte förvåna mig om du rakar dig medhårs också! [/quote]

Fan, här försvarar jag dej mot anklagelser om att du skulle besudla din egen säng och ägna dej åt koprofagi och så får man bara skit för det Image

Otack är världens lön Image
Förrsten så jag rakar mej naturligtvis mothårs och använder absolut inget raklödder. Raklödder är en uppfinning för svaga feminina människor.
Last edited by ozzman on 17 Feb 2005, 11:44, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Länkar till bra skivhandlare!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja, jag har överhuvudtaget inte förstått varför folk rakar sig medhårs, då tar det ju inte alls på samma sätt! Blir alltid irriterad på Gilettereklamen när man ser en karl med fyrkantig och manlig haka som med ett enda svisch rakar sig medhårs och det blir helt slätt (!)
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Länkar till bra skivhandlare!

Post by ozzman »

Rockarn:

Om det var länge sedan jag rakde mej så brukar jag börja med att dra medhårs för att få bort det värsta och sedan fortsätta mothårs.
Med enbart medhårsrakning så får jag som bäst en Don Johnsson-stubb och det vill jag inte ha.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Länkar till bra skivhandlare!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja det stämmer, om man slappar ihop och ger fan i att raka sig på ett tag så är det medhårs som gäller i början.
Jag får förresten alltid raka medhårs på halsen och vid själva "halskulan" av någon anledning, annars skär jag mig av bara helvete!

På öronen så är det mothårs som gäller! Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Länkar till bra skivhandlare!

Post by ozzman »

on 02/17/2005 at 15:16:39, GammalHardrockare wrote:På öronen så är det mothårs som gäller! Image [/quote]

Dit har jag inte kommit, än...

Än så länge så är det bara ansiktet som rakas, övriga hårväxtställen på huvudet såsom näsa och öron hålls lättast i schack med pincett.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Länkar till bra skivhandlare!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Dit har jag inte kommit ännu
Image Du kanske klarar dig! Jag tror inte att alla får päls på öronen.
Jag såg för ett tag sedan en kille som hade fullt med hår mitt på näsan. Det måste fan i mig vara värre eftersom det helt klart är svårare att dölja. Stora svarta hårstrån var det! *Brrr*
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Länkar till bra skivhandlare!

Post by Eddie »

Lyckliga människor som kan raka er mothårs, om jag rakar mig ordentligt mothårs så är mitt ansikte ett stort sår i nästan två veckor. Och självklart kan jag inte då raka mig under tiden, så det får lite motsatt effekt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Länkar till bra skivhandlare!

Post by ozzman »

on 02/17/2005 at 23:28:40, hellboy wrote:ozzman: riktiga män klarar sig själva och behöver inte försvaras, i vart fall inte av någon tunnis som inte har råd att snusa general snus.
gustavus, ha ha haaa Image [/quote]

Om du vill leka kommunist och stödja ett stort statligt monpol som Swedish Match så kan jag ju naturligtvis inte hindra dej (upp till kamp emot kvalen...). Själv föredrar jag dock den icke-kommunistiska stilen och gynnar hellre ett privat företag.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Länkar till bra skivhandlare!

Post by uy »

on 02/18/2005 at 03:14:48, Eddie wrote:Lyckliga människor som kan raka er mothårs, om jag rakar mig ordentligt mothårs så är mitt ansikte ett stort sår i nästan två veckor. Och självklart kan jag inte då raka mig under tiden, så det får lite motsatt effekt. [/quote]

Oj, vad långt en tråd kan gå.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Länkar till bra skivhandlare!

Post by gammalhardrockare »

Hellboy:

Ligger mycket i vad Hellboyen skriver. Bara för att något är statligt så behöver det inte heller vara negativt. Allt som genererar arbetstillfällen och inkomster till samhället, dvs vi själva, är positivt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Länkar till bra skivhandlare!

Post by ozzman »

on 02/20/2005 at 15:22:36, GammalHardrockare wrote:Hellboy:

Ligger mycket i vad Hellboyen skriver. Bara för att något är statligt så behöver det inte heller vara negativt. Allt som genererar arbetstillfällen och inkomster till samhället, dvs vi själva, är positivt. [/quote]

Ett privat alternativ genererar alltså inga jobb för där är det då bara andar och spöken som jobbar, eller?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Länkar till bra skivhandlare!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Ett privat alternativ genererar alltså inga jobb för där är det då bara andar och spöken som jobbar, eller?
Nej för helvete, det var inte så jag menade. Men hellre ett stort statligt bolag än inget alls. Om Swedish match hade varit privat hade sannolikheten varit mycket stor att det hade flyttats till ett låglöneland.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Länkar till bra skivhandlare!

Post by ozzman »

on 02/21/2005 at 15:17:26, GammalHardrockare wrote: Om Swedish match hade varit privat hade sannolikheten varit mycket stor att det hade flyttats till ett låglöneland. [/quote]

Där har du en poäng.
Men om inte nya företag startas upp så förtvinar ju dom statliga monopolbolagen i en sörja av byråkrati och ineffektivitet. Även staliga monliter behöver konkurrens.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Länkar till bra skivhandlare!

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Absolut! Monopol är en styggelse som kan fungera mycket bra under en kort tid, sedan går det åt helvete.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Länkar till bra skivhandlare!

Post by rex »

on 02/21/2005 at 15:57:16, ozzman wrote:Där har du en poäng.
Men om inte nya företag startas upp så förtvinar ju dom statliga monopolbolagen i en sörja av byråkrati och ineffektivitet. Även staliga monliter behöver konkurrens. [/quote]

Kuriosa: Swedish Match har USA:s största marknadsandel av tuggtobak.
Post Reply