Evert IV: En gryende dynasti?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Evert IV: En gryende dynasti?

Post by ELN »

Lite Meduzarelaterat onödigt vetande.

Anno 1917 föddes min farfar, yngst av två bröder och i andranamn döpt av prästen till Evert.

1955 fick så min farfar sin förstfödde, min far, och också han blev döpt till Evert i andranamn.

1991 gjorde jag entré och blev givetvis döpt till Evert i andranamn.

Så 2018 när jag fick min förste son, och efter visst förhandlande med modern så förärades även han med Evert i andranamn, nästan 101 år efter att allt började. Nu är det väl för sent att sluta? Det tycker iallafall jag.

Vi går på stigen.... :D
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Evert IV: En gryende dynasti?

Post by Evert Meduza »

ELN wrote: 27 Jan 2020, 23:24 Lite Meduzarelaterat onödigt vetande.

Anno 1917 föddes min farfar, yngst av två bröder och i andranamn döpt av prästen till Evert.

1955 fick så min farfar sin förstfödde, min far, och också han blev döpt till Evert i andranamn.

1991 gjorde jag entré och blev givetvis döpt till Evert i andranamn.

Så 2018 när jag fick min förste son, och efter visst förhandlande med modern så förärades även han med Evert i andranamn, nästan 101 år efter att allt började. Nu är det väl för sent att sluta? Det tycker iallafall jag.

Vi går på stigen.... :D
Som går till Evert. Min farfar hette Evert han också, Evert är ett namn jag funderat på att döpa en eventuell son. Fast högst i kurs står namnet Errol.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Evert IV: En gryende dynasti?

Post by ELN »

Grattis till alla Evertar på den stora Evertdagen!
Post Reply