Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Jungbacka Erik »

Fredag och en veckas vintersemester/ sportlov/ skidlov framför mig. Någon snö har vi inte så det blir bastubad och öldrickning och litet spikande och renoverande av huset. Skål😄
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Fredag och kurs imorgon så blir upp i ottan! Hur är er fredag?
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Evert Meduza »

Min fredag var rolig, jag var på Tropikariet i Helsingborg med min far, syster och hennes dotter. :)
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Jungbacka Erik »

Fredag och några timmar jobb ännu. Ska bli skönt att ta sig ett stadigt järn och några kalla öl i TV-soffan🍻
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Fredag och sitter och laddar för att ta mig ut i garaget där jag tänkte se vad som läcker luft i mina hi-jackers.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Långis »

Lördag här nu, men jävlar sicket väder. Det blir öl idag också!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Evert Meduza »

Nu är fredag här, nu kan man sova gott ikväll.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Ja jäklar, fredag igen. Hi-Jackerserna (medium bra bestämd plural där) var ju lätt åtgärdade där förra veckan, en luftslang som hoppat ur bara.

Sedan dess har det varit projekt "få-igång-F350-som-stått-i-2-år". Det har väl ändå gått över förväntan. Jag fick renovera (putsa upp) batteriskor, kabeländar och liknande, för att få snurr på starten. Sen gällde det att få fram diesel och när det det var ut världen så var det att kolla så allt verkade funka som det skulle.

I med systemrens i olja och tillsats i dieseln för att köra igenom systemen. Igår var det oljebyte (utan filter, det skall bytas olja igen när den är redo för vägen) och i med friktionsmodifierare. Nu skall jag bara ha nya knutkors så skall vi se om den rullar. Får hoppas att dessa kommer innan påsk.

Skål!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Fredag igen och glad midsommar på eder ärade meduzalänningar! Att länka låten är väl något förminskande i detta eminenta sällskap.

Skål 🍻
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Evert Meduza »

Fredag, dags att sitta och redigera för youtube.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Åter fredag och man rullar genom Norge för att komma hem och ta helg.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by uy »

Fredag! Spelar Apex legends och tar det piano. I morgon blir det kalas hos en kompis. Jag känner inte så många som kommer på kalaset, men efter ett par öl brukar man känna alla :D
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Fredag igen!

Post by ELN »

Och jag har äntligen kommit hem!

Hälsa kalaset!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Evert Meduza »

Fredag och helg från lantbruksskolan, helgen kommer att ägnas åt wikipediaarbete.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Fredag igen!

Post by Jungbacka Erik »

Fredag med hockey på Tv och öl i glaset. Kan inte bli bättre för en 50-åring 🤪 Edit: litet rom och en sprakande brasa i spisen blir det också, så litet bättre kunde det bli 😂
Post Reply