Vilken bok läser du nu?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Vilken bok läser du nu?

Post by wiking »

En tråd liknande vilken låt tråden Image

Nu läser jag Politisk korrekthet av John Järvenpää.


Tar oftast lång tid för mej att läsa en bok tyvärr Image
monkyface
Glad amatör
Posts: 2
Joined: 18 Nov 2007, 07:37

Vilken bok läser du nu?

Post by monkyface »

Började med sagan om ringen för ett tag sedan men har inte kommit mycket längre en ett kapitel.

Har börjat med Ulf lundels Värmen också. Tycker hans senaste böcker är riktigt kul. Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Vilken bok läser du nu?

Post by uy »

Jag läser "Adress Fleshmarket Close" av Ian Rankin. Jag har aldrig lästa någon av hans tidigare böcker, men den jag läser nu är faktiskt bra.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vilken bok läser du nu?

Post by ozzman »

Next av Michael Chrichton. jag har hunnit ungefär hälften och den är riktigt bra.
Jag kan också rekommendera hans "State of fear" för den som fortfarande tror på Al Gores och miljörörelsens fantasier.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Vilken bok läser du nu?

Post by overkill »

Läser nästan aldrig böcker faktiskt, men har börjat lite på Elefanterna av Ian Wachtmeister.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vilken bok läser du nu?

Post by 2meterhansson »

Stephen King fan som jag är, håller jag på med "Det" innan den läste jag "jurkyrkogården" av samma författare.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vilken bok läser du nu?

Post by ozzman »

Som innehavare av över 35 böcker av Stephen King så kan jag komma med några tips på guldkorn i hans stora produktion.
Den gröna milen
Det och Jurtjyrkogården har redan nämnts
Pestens tid, förösk hitta den långa oavkortade versionen, jag tro inte den finns översatt på svenska dock
Död zon
Eldfödd
All hans skrivit som pseudonymen Richard Bachman
Hjärtan i Atlantis
Christine

Att undvika:
Knackarna
Desperation
Geralds lek
Om en Buick8
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vilken bok läser du nu?

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:

Du har rätt om Stephen King, de senaste böckerna bör man undvika. Rena skiten milt sagt.
Pestens Tid, den långa oavkortade versionen finns översatt till svenska, men det var ett tag sedan den kom ut.

Boken jag läser nu heter Labyrinten av Kate Mosse. Rena skiten. Trodde den skulle vara bra men nej, smörja. Men jag måste läsa ut skiten, har man kastat ut 200 spänn så har man.
Nästa bok jag funderar på att köpa heter Svärmen och är på över åttahundra sidor. Gillar tjocka böcker, det brukar borga för kvalitet.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vilken bok läser du nu?

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Nästa bok jag funderar på att köpa heter Svärmen och är på över åttahundra sidor. Gillar tjocka böcker, det brukar borga för kvalitet.
Avsolut, om inte annat så räcker de ett tag.

jag köper sällan en bok under 400 sidor, åtminstoen inet inbunden, pocket är en annan sak.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Vilken bok läser du nu?

Post by 2meterhansson »

Själv äger jag ca 20 Stephen King böcker, jag köpte 4st för några veckor sen, två har jag nämt, dom två andra är Cujo och Drakens ögon. Jag försöker undvika pocket, det är så tråkigt med blad som lossnar.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Vilken bok läser du nu?

Post by lumberjack »

Just nu håller jag på och lyssnar (!) på Åsa Linderborgs Mig äger ingen. En riktigt bra bok om man gillar skildringar av Sverige på 70 och 80-talet ur en arbetarungens perspektiv. Jag känner igen mycket av det hon skriver, känner dessvärre även igen mig (om än ytterst lite) i hennes farsas kärvhet. Definitivt något för G-H som kommer att älska den. Även Josey Wales borde uppskatta den, uppväxt i ett brukssamhälle som han är.

Själv är jag glatt överraskad. Åsa Linderborg är för er som inte vet vem hon är, en av de bittraste kommunistiska feminstfittorna som trampat Moder Jord. Hon ser ut som ett halvluder dessutom...

http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85sa_Linderborg

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/art ... el=1422998
Last edited by lumberjack on 16 Dec 2007, 12:02, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Vilken bok läser du nu?

Post by Långis »

På mitt sängbord ligger för tillfället "Naiv Super" av Erlend Loe.
När den är klar ska jag ta itu med "Doppler" av samma författare. Har läst den förut, men den tåls att läsas en gång till.
En författare med ett annorlunda språk som jag verkligen kan rekomendera.
Last edited by Långis on 16 Dec 2007, 14:19, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vilken bok läser du nu?

Post by ozzman »

Skogshuggarn:

Lyssna på böcker tycker jag inget vidare om men om den finns som pocket kan jag ge den en chans, om inte annat så brukar feministlitteratur kunna bidra till att få upp blodtrycket en del.
Själv har jag precis läst Mystic River av Dennis Lehane och idag köpte jag Svart nåd av samme författare.
Alltid lite chansning att köpa svenska översättningar men jag hittade inget annat på bokhandeln idag.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

Vilken bok läser du nu?

Post by lumberjack »

Jag tycker det är en höjdare att lyssna på romaner. På lurarna och vandra ut i guds fria natur. Väldigt avkopplande och underhållande sätt att motionera på.

Dennis Lehane ska jag plugga in när jag är klar med feministen. Det blir en ny bekantskap för mig. En tjejkompis har tjat om honom i åratal, så nu är det dags.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Vilken bok läser du nu?

Post by rex »

Numera lyssnar jag alltid på böcker,mycket avkopplande faktiskt.
Post Reply