GH:s blogg!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

GH:s blogg!

Post by uy »

Det finns till och med en tråd om honom. Image
http://meduzaland.suddenlaunch3.com/ind ... 1126465858
Jag har dock inte läst någon av dennes böcker, men det kanske är lika bra?
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

JW:

Ha! Ha! Renzo Aneröd ja... Han är så jävla dålig så det blir nästan roligt. Jag såg att han hade kommit ut med en ny roman. Han skulle aldrig blivit utgiven om det inte vore för att det han skriver är superpolitiskt korrekt. Nästan som ett beställningsjobb av svenska regeringen.
Mannen är pinsam! En man på snart fyrtio år som fortfarande fascineras av tatueringar, kriminella gossar från förorterna och motorcyklar. Herregud...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

GH:s blogg!

Post by ozzman »

GH:

Jag håller på med bok som borde passa dej.
Den handlar om hur Sydafrrika grundades, från den första holländska bosättningen till engelsmännens övertagande, Boernas/Afrikaanernas vandringar och så vidare till modern tid med både riktiga och påhittade karaktärer. En riktig tegelsten på 1200 sidor
Den heter The Covenant och är skriven av James Michener.
Här är lite info från Wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Covenant_(novel)

Michener är en gammal hederlig konservativ så det blir inte en massa dravel om hur synd det är om negrerna utan alla folkslag och stammar behandlas på samma sätt. Tyvärr får du nog leta på antikvariat och jag tvivlar på att den är översatt till svenska, men bra är den.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

JW:

Jag har läst den och ja, den är bra även om den innehåller några smärre faktafel!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

GH:s blogg!

Post by ozzman »

on 03/07/2010 at 19:01:43, GammalHardrockare wrote:JW:

Jag har läst den och ja, den är bra även om den innehåller några smärre faktafel! [/quote]

Den är ju mest fiktion så jag skulle kunna tänka mej att han likt alla författare som baserar skönlitterära verk på historiska händelser tar sej vissa friheter för att få ihop en bra story.
Det finns inte så få konstigheter i Ken Follets svärdet och spiran/en värld utan slut heller, bara för att ta några fler exempel där storyn går före historiska fakta.

gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

JW:

Det där kan du bättre än mig! Medeltid, speciellt ur brittiskt perspektiv är inte min väska, så att säga.
Post Reply