GH:s blogg!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Jag har dragit igång en blogg så smått. Jävligt besvärligt, det krånglar hela tiden och vissa texter vägrar skiten att ta emot av någon anledning.
Men i alla fall, här är adressen:
http://www.metrobloggen.se/gh

Jag lägger inte ut några noveller och liknande där, bara lite annat krafs som jag brukar spy ur mig på div forum. Det kommer även att komma ut lite nya texter där, det är tanken i alla fall.
Men just nu är jag jävligt förbannad. Det krånglar hela tiden.
"Ogiltigt HTML" Kan det helt plötsligt stå när jag ska lägga ut en text. JAHA, OCH VAD I HELVETE INNEBÄR DET DÅ?!
Föds man med kunskap om detta eller?
Nästa text kan gå helt utmärkt att lägga ut trots att man har haft exakt samma rutin, inte gjort något annorlunda.
FY FÖR HELVETE VAD JAG HATAR ATT FÖRSÖKA LÄRA MIG NYA PRYLAR!!!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

GH:s blogg!

Post by ozzman »

Kul grej. Jag har också funderat så smått på det men jag tror att både tid och uthållighet saknas. Jag skulle nog efter ett litet tag vara nere på ett inlägg i veckan eller liknande.
men jag skall hålla koll på din blogg.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

GH:s blogg!

Post by Långis »

Det är nog samma här, jag har försökt blogga, men har inte haft inspiration nog för att kunna göra det permanent.

Men läser gör jag gärna och ofta. En blogg mer är bara trevligt och dessutom har GH en förmåga att skriva också så det var ett bra tips!
Last edited by Långis on 04 Mar 2008, 21:55, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Nä, jag ger upp med den där jävla SATANS förbannade kukbloggshelvetet.
Fungerar ju inte!
Några få texter har gått att få ut, sedan blir det tvärstopp.
"Ogiltigt HTLM" står det hela tiden trots att jag gör exakt likadant som jag har gjort med de få texterna som har gått att lägga ut.
Jag har jävlar i mig prövat allt men det går inte.

SUUUG KUUUK!!!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

GH:s blogg!

Post by ozzman »

Prova någon annan blogg. Det finns väl en miljon bloggportaler att välja på
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Men jag fattar faan inte vad det beror på? Jag följer exakt, EXAKT samma jävla rutiner som i de inläggen som jag lyckades publicera.
Jag har prövat alla möjliga vägar och alternativ, har tagit bort bild, lagt till bild, flyttat bild, ändrat text, kollat inställningar, ja precis allt.
Förhandsgranskningen funkar t ex alldeles utmärkt.

"Andra bloggar", skulle inte tro det. Den jävla skiten krånglar väl lika mycket skulle jag tro. Så här blir det alltid när jag försöker mig på ny teknik, eller ska lära mig något nytt överhuvudtaget. Då krånglar det på de mest osannolika vis och så slutar det med att jag tröttnar fullständigt på skiten.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

GH:s blogg!

Post by Eddie »

Prova att posta delar av texten så märker du vilken del av texten som felar.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Eddie:

Har prövat det också. Har precis prövat allting. Fem texter av ca trettio tog idiotbloggen emot. Sedan står det antingen "Felaktig HTML" eller också "Ej ifyllt fält" trots att det är ifyllt, både rubrik och fält för huvudtext.

Nu skiter jag i det. Sug kuk förbannade bloggvärld!
Det som retar mig är att man kan tjäna pengar om man kommer upp i 5000 besökare på en månad. På ett dygn har jag kommit upp i drygt 600. Det fanns alltså en viss chans men nu sket det sig.
Jävla idiotteknik.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Bloggkukhelvetet fortsätter att jävlas. Eftersom fanskapet inte funkar så tänkte jag radera fanskapet och stänga ned skiten.
Det funkar inte heller!
Får upp samma meddelande: "Fält ej ifyllt" (vilket det visst är) eller "Ogiltigt HTLM".
Va fan gör jag? Det jävliga är att det finns ingen adress, ingen att maila för att anmäla skiten och tala om att något är fel.

Varför i helvete skulle jag få för mig att börja med denna skit?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

GH:s blogg!

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Varför i helvete skulle jag få för mig att börja med denna skit?
Ehh....det stod att man kunde tjäna pengar på att blogga,kan det vara därför? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Nu har jag startat en ny blogg hos en mycket bättre leverantör. Krånglar det här så går det att gå in i HTLM-läge och fixa till det så att det funkar.
Men det vore trevligt om någon vänlig själ kunde lägga in någon kommentar så att jag får veta om den funktionen funkar. Jag är nämligen inte riktigt säker på att det funkar för alla utan bara för andra Googlebloggare.
Jag har varit inne i inställningarna och rotat men fan vet om jag inte rotade till det alldeles väldigt, nu är jag nämligen lite osäker.
http://gammalhardrockare.blogspot.com/
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

GH:s blogg!

Post by uy »

Jo, det går att skriva kommentarer, utan att vara medlem. Nu ser jag fram emot att få läsa din grogg-blogg i fortsättningen. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

UY:

Bra idé! En sådan ska jag också dra igång!
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

GH:s blogg!

Post by gammalhardrockare »

Ni är dåliga på att besöka min blogg tycker jag. Uy håller stilen men ni andra lämnar en hel del att önska.

http://gammalhardrockare.blogspot.com/
Last edited by gammalhardrockare on 23 Mar 2008, 23:24, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

GH:s blogg!

Post by rex »

Vad skall vi göra där då?
Post Reply