Monsterracet i Ed

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Japp nu närmar de sig igen, nästa helg, 29-30 aug är det monsterrace i Ed igen, en riktig folkfest och jag och mängder kompisar ska dit. Blir skitkul. Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Jahapp, nu har man vart där, lika fräkt som alltid: dånande v8Imager med sånt tryck att det skakar i bröstkorgen, nitrometanollukten som lägger sig som en söt dimma över banan, kompresorernas/turboarnas vinande, gött fölk, bra musik (en del med Eddie) och där har vi hela konceptet. Helt underbart. Thor vann i år. Lite fräkt att de kommer bilar från bland annat Monster Jam, bilar som spöat Gravedigger till en sån liten håla... Image Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Monsterracet i Ed

Post by gammalhardrockare »

Va fan, är det folk från Ed här på forumet! En trevlig liten kommun.
Där var det många år sedan jag var. Minns att de hade en stor marknad där för många år sedan.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Är inte själv ifrån Ed, men farsans släkt är därifrån och bor där. Och vi är där titt som tätt Image Ed är fasen så mycket roligare än min hemkommun, där finns Bowling, Eds motorcykelmuseum, en av Sveriges bästa pizzerior, förhållandevis gott om raggarbilar, härlig motorcykelvägar och en underbar utsikt över Stora Le Image Jag gillar Ed jag Image Och angående marknaden så har dom marknad där varje vår och höst, nu närmast till helgen, närmare bestämt den 10:e oktober, och då kan man väl också utlova fest och drag på "Hotellet" om inte annat och jag ska dit Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Monsterracet i Ed

Post by gammalhardrockare »

ELN:

I vilken kommun bor du då?
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

I den så gott som norska staden längst i norr i bohuslän Image Strömstad, men iallafall bättre än Uddevalla Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Monsterracet i Ed

Post by gammalhardrockare »

ELN:

Jag tycker att hela Bohuslän är skit. Jag bor numer i en större stad i Svealand.
Vissa hävdar att jag bor i Karlstad, andra hävdar Örebro. Jag har bott i båda. Nu bor jag i en av dem. Härliga städer båda två!
Men det händer att jag hälsar på i både Uddevalla och Mellerud!
Last edited by gammalhardrockare on 04 Oct 2009, 20:25, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Jaggu, personligen gillar jag inte städer större än Uddevalla, även om just uddevalla är piss. Strömstad är rätt lagom, lite litet, men på sommaren när alla norskar kommer, då blir de ju lite drag här iallafall. Men Ed gillar jag skarpt, finns lite mer att göra där Image
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Monsterracet i Ed

Post by Eddie »

ELN wrote:Jaggu
Nu är det så att vi pratar och skriver svenska på detta forum, t.om. jonbacken som är finne infinner sig i detta. Då kan väl du också göra det och sluta skriva talspråk som ingen som luktar sill förstår sig på.

Tack!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Monsterracet i Ed

Post by uy »

Ir eđ so? Image
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Monsterracet i Ed

Post by wiking »

Pelle litt paler i potetlanne för hälvete. FETTE FETTE FETTA FETTA
Gå te den dögge sögga jävla påsse!!!!!!!
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Monsterracet i Ed

Post by Eddie »

Haha, ja det var väl inte en oväntad reaktion på detta forum Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Eddie wrote:Nu är det så att vi pratar och skriver svenska på detta forum, t.om. jonbacken som är finne infinner sig i detta. Då kan väl du också göra det och sluta skriva talspråk som ingen som luktar sill förstår sig på.

Tack!
Men de finns ju ett ord som stavas så, bor man här så måste man använda sig av lite sådana ord, finns inget bättre ord för att förklara Image

Hade jag skrivit talspråk, hade de sett ut så här: Jä va ude en dá i veboa, å då feck jä se e skôjjig fyr sôm sadd där å pella sig på kônkel. "Hô faen gôr'u här?" Sa ja litt nyfigen...... Ja eller nått sånt, i STNB (Strömstads Tidning Norra Bohuslän) skan man läsa "Nolhôtten" Där nån skriver på riktig Nordbohuslänska en trevlig och oftast mycket underhållande historia. Ska hämta tidningen sen så ska ni få ett smakprov.

Tillbaka till tråden, i lördags var jag på marknaden i Ed, de var mycket bra i år, fint väder och många bra stånd, roligt. Jag inhandlade ett par Eddie skivor som jag också skrev i http://meduzaland.suddenlaunch3.com/ind ... &start=135 sen fanns de endel stånd som sålde Eddie tröjor, en med Eddies Himmel på. Var mycket bra överlag och jag är nöjd med allt jag köpte där Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Monsterracet i Ed

Post by ELN »

Jag har i ett par veckors tid haft ett jäkla sug efter att åka till Dalsland. Och här om veckan kom Kaga med den fantastiska idéen att till helgen hittar vi på något och drar någonstans med bilen tillsammans med Malin och Sandra. Jag tänkte då omedelbart att nu äntligen.... Typ åka till Ed och bowla eller något sådant trevligt, köra lite på vägen mot Högen, Brudfjällsvägen, kanske kika inom lite släktingar och så vidare. På lördag kväll ringer Kaga och vi drar ut, känns dock lite för sent för att dra till Ed, så efter ett på varv runt stan drar jag med dom till Lur för att försöka hitta den vägen jag och Johannes körde till Lur när vi va i Bullarn. Saken var bara den att nu var vi i Lur och skulle hitta rätt väg därifrån. Det misslyckades, men jag kom i alla fall ut på 164:an som ju var samma väg som jag och Johannes körde ifrån. Så nu var det bara att välja, mot Strömstad eller Bullarn för att hitta den vägen, jag valde Bullarn. Men när vi kommit fram till vägen som leder mot Vassbotten så hade jag insett att jag nog kört åt fel håll, så jag körde in på den vägen och brände en stund senare över gränsen till Norge och där stannade vi och såg/lyssnade på Älgåfossen(?) (var ju bäckmörkt) därifrån körde vi tillbaka in i Sverige på den Blå-gröna vägen och följde den till Bullaren där jag bestämmde mig för att leta upp en strand. Vilket resulterade att vi snart vandaliserat varenda grusväg i närområdet men detta utan att hitta stranden. Tillslut brände vi ner för en jäkla grus väg som slutade i en lergrop, bäst att backa tänkte jag, och vad händer då halvvägs upp i backenImage Bensinstopp!!! Får gå dryga kilometern med dunken i näven för att tanka... 16 liter... först efter detta kom jag på att dunken skall ju för fanken tillbaka till bilen igen. Men som tur kom D-Danne och räddade mig och sen bar det hemmåt. Jävla äventyr de blev för stackars Kaga.... Image


overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Monsterracet i Ed

Post by overkill »

haha, vilken historia. Inte för att jag vet vem "kaga" är, men ändå. Kunde ni inte läst skyltarna lite bättre innan ni började snurra runt då ?.
D-danne, det råkar inte vara Danne i Dasset som hängde/hänger här ibland ?
Post Reply