Fredag igen!!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fredag igen!!

Post by ELN »

Själv var man chaufför i helgen. fick köra en Buick Electra limited -67. Det kördes hela natten med raka rör och stereon i topp. Sista raggarvarvet gick runt stan halv sju, då hade solen gått upp och folk började dra sig till jobbet. När jag kom hem kändes det "väldigt" skönt att jag skulle gå och lägga mig, stå upp, lägga mig och såt upp igen inom ett dygn. Men det var härlig ändå Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Fredag igen!!

Post by Långis »

Fredag!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Fredag igen!!

Post by E-M »

Var längesedan man skrev här. Därför skriver jag några rader för sakens skull Image

Fredag! Jag har inget speciellt planerat, blir väl att kolla på Supernatural och FlashForward som det kommer nya avsnitt av idag. Det kommer nog slinka ner ett par öl också. En lugn hemmakväll med andra ord Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fredag igen!!

Post by Jungbacka Erik »

Nu måste jag bara berätta var jag just var: I bastun!! Vet ni vad jag gjorde där? Drack några öl Image Nu ska jag förtära några till. Tomas Ledin spelar i staden just nu men dit orkar jag nog inte bege mig.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fredag igen!!

Post by ELN »

I fredags var det "Hard Räka Café" på Anderssons räkor i stan, det betyder halva priset på öl, sprit och mat. Så jag och några polare var där och tog några öl sen så var det russefest i stan (russen är den norska studenten, nu har dom ledigt från skolan för att supa, då kör dom i så kallade, russebussar, och i fredags var dom i stan då) 50-70 bussar var de i stan och full fart. Sen var de fest på marknaden i Ed, igår (lördag) då Image roligt som fan! Image Image Image Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fredag igen!!

Post by Jungbacka Erik »

Fredag och valborgsmässoafton. Kanske några pilsner och litet surfande på agendan. I morgon ska man bege sig till torget och se på folket och bilarna. Cirka 250 jänkare brukar delta i cruisingen i Vasa den 1:a maj varje år. Ett hundratal vw-bubblor och lika många MC brukar också köra genom staden. Brukar vara kul men vädret verkar inte bli så vidare bra Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fredag igen!!

Post by ELN »

Jahapp. Igår, fredag var de full fart igen. Jag tror jag får lägga upp lite bilder på vår Chrysler Voyger som vi åker i om helgerna Image Image Image Ska se om jag kan få till det. Idag blir de kanske inge mer suping då jag kanske skall agera chaufför.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Fredag igen!!

Post by gammalhardrockare »

Jag jobbar varannan helg. Det slår aldrig fel, så fort det är storhelg så jobbar jag. Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fredag igen!!

Post by ELN »

Så var jag chaufför igår/idag, hemkommen vid 7 tiden i morse Image Image Image skoj
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fredag igen!!

Post by uy »

on 05/02/2010 at 19:30:42, ELN wrote:Så var jag chaufför igår/idag, hemkommen vid 7 tiden i morse Image Image Image skoj [/quote]

Fy Fan! Jag skulle då ha tappat humöret före tolvslaget. Jag hatar att vara chaufför, jag skulle då nästan hellre göra 10 år på gulag än att köra fyllskallar en hel natt.
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fredag igen!!

Post by ELN »

Uy:

Jag tycker de beror helt på vilka man har i bilen. Oftast ger man ju upp innan man satt sig i bilen, men med just denna skara kan jag köra hur länge som helst nästan. Dessutom är jag nu bara chaufför åt dom och ingen annan så...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fredag igen!!

Post by uy »

Det har du i och för sig rätt i. När jag var chaufför åt några släktingar vid nyår hade jag väldigt roligt. Jag både sjöng och härmade "Konstantin Delicic", vilket jag annars bara gör när jag är full. Men pricken över i blev att vi inte hann hem innan tolvslaget, utan fick fira in det i en bil efter Lokarakan. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fredag igen!!

Post by ELN »

Haha Image Klockrent (ordvits på Tolvslaget)

Jag har kört mer på dessa gossar än jag gjort på alla andra tillsammans under de året jag kört, och jag har bara kört på dom sen i påsk i år Image Dom galningarna och att man kör jänkebil gör det värt de Image Image Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fredag igen!!

Post by Jungbacka Erik »

Äntligen fredag. Efter en lång och besvärlig vecka är det väl inte mer än rättvist att man får ta sig några kalla öl och se på TV då ishockeyhistoria skapas.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Fredag igen!!

Post by raggarjojje »

Skööönt med fredag. Whisky och öl och Eddie Meduza i högtalarna. Image
Post Reply