Fredag igen!!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fredag igen!!

Post by Jungbacka Erik »

on 04/01/2011 at 22:45:51, uy wrote:Jag slutade jobbet lite tidigare i dag, Eddie Meduza på Tv och en kall öl. Det enda som fattas mig nu vore möjligtvis en till öl. Image [/quote]Drack några väl kylda igår efter att ha informerat alla jobbarkompisar om det eminenta program som sändes på TV. Fortsätter med öldrickandet idag av bara farten Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Fredag igen!!

Post by hakan »

FREDAG IDAG igen!

Har suttit i solen, fixat i trädgården, borstat av grillen, ställt fram utemöblerna, dragit en Fuller's Golden Pride och avnjuter just nu en sydafrikansk charonnay från 2006.

Snart kommer en massa folk och ska ha lerduveskytte här, därefter blir det grillad älgfilé. Life is grand. Image

Musikmässigt har det idag mest varit New York-baserad vocal house. MEN såklart även lite Eddie =)
Last edited by hakan on 22 Apr 2011, 17:21, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fredag igen!!

Post by Jungbacka Erik »

Det var inte igår någon skrev i denna tråd. Igår var det ju dock torsdag så det skulle ju dessutom varit olagligt att skriva i fredagstråden då, men till saken... Det är fredag och eder eminente administratör tar igen sig efter en hård arbetsvecka och varvar ner med några pilsner. Sedan blir det fyra veckor semester. Mera än så har vi inte i Finland, förutom 100 timmar betald ledighet som vi får ta ut då det behövs och en vecka vintersemester, så nu vet ni det Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

Ja ni kan semestra ni. Annat är det för en stackars företagare.
Själv får man slita hund dagarna i ända och sedan tar staten 3/4 i slutändan.
Suck och pust, slit och släp.

Men jag har i alla fall beställt en leasingbil som kommer i oktober så jag får se fram mot den.
En sådan här blev det, med T5 motorn. Så nu skall Forden bort, bort, bort.
Image
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Fredag igen!!

Post by Eddie »

En S60 tycker jag det ser ut som, det stämmer va?
T5 i den borde sitta rätt fint. Har en T6 i min S80 och den rör på sig rätt fint utan att den drar enorma mängder bensin vid lite lugnare körning.

Fredag idag så någon whisky ska nog hinnas med innan jag lägger mig.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Fredag igen!!

Post by Evert Meduza »

Fredag idag och ensam hemma hela helgen Image Därför sitter jag nu och äter pizza och ska snart äta glass och dricka coca för det Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Fredag igen!!

Post by ozzman »

Eddie:

Jag funderade på T6 men den den har den gamla Geartronic-lådan och väger 1800 kg så den var ganska törstig, skall ligga på nästan 1.4 i stan.
Dessutom kostar den 65000:- till så förmånsvärdet drar iväg så förbannat. Men visst skulle det vara fint med en rak 6'a och AWD.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Fredag igen!!

Post by Jungbacka Erik »

Jahapp, så var det fredag igen. Denna fredag är dock inte lika skön och fin som fredagar brukar vara ty det är sista fredagen på semestern Image PÅ måndag börjar allvaret igen, eventuellt med en ny arbetsuppgift / karriär i sikte. Får återkomma då jag vet vart det bär. Nu tänker jag dricka någon öl och riktigt gotta mig i ångesten :/
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fredag igen!!

Post by uy »

Den här helgen är det Musik- och motorfestival i Älvdalen, och i går var jag nere på parken och såg Eddie Nilsson. Förbannat kul hade jag, och full blev jag.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fredag igen!!

Post by uy »

Vad fan, är det bara jag som skriver vhär? Jag har haft en bränncinsskvätt i fickpluntan som jag aldrig tyckes bli av med. Jag har försökt bjuda bort den, men det är ingen som vill ha. men nu köpte jag en flaska Mora Sockerdricka, och nu är brännvinsskvätten helt plötsligt borta! Image

Nu sitter jag och lyssnar på Måltidssång med Björn Arahb och Pierre Ström. Bellman kunde allt skriva visor, han! Tänk att man fortfarande sjunger sådant han skrev för över 200 år sedan!
Bellman var ju en fyllbult på sin tid, men nu anses han vara en av de största trubadurerna i Sveriges historia. Cornelis Vreesvjik var också en fyllbult och bråkstake under sin tid, men anses nu vara en av de största trubadurerna i Sveriges historia. Eddie Meduza var även han ansedd som en fyllbult och idiot under sin tid, men frågan är hur bilden av honom kommer att se ut om en 20-30 år?

Nej, nu ska jag snart gå och lägga mig, innan jag skämmer ut mig mer! Guten nacht eller hur fasen tyskarna säger.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Fredag igen!!

Post by sten1972 »

Fredag igen och ca 30 minuter kvar att jobba bara. Ska öppna min andra 7,2% nu.
Image
Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fredag igen!!

Post by uy »

Jag fick besök av min mammas morbror och det blev både öl och whiskey och Minttu. En trevlig kväll, må jag säga. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Fredag igen!!

Post by sten1972 »

Dottern fyllde år igår och frugan ska ha sin 40-års fest i morgon. Tur att det är fredag nu och jag var på bolaget under lunchen och köpte ett gäng Arboga 7,7%.
Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Fredag igen!!

Post by uy »

En annan har varit barnvakt i dag. Jag skulle nog också behöva några 7,7Imager.
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Fredag igen!!

Post by ELN »

Köpte ett gäng olika öl igen, liksom för att prova, märkte då att julöl e fan %-haltiga deluxe Image
Post Reply