Vad har ni gjort för kul i sommar då?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vad har ni gjort för kul i sommar då?

Post by Jungbacka Erik »

Själv gjorde jag ett litet besök i eder hufvudstad. Hade en trevlig dag med mycket promenerande. Besökte bl.a. Gamla stan och Djurgården. Båten anlände tidigt på morgonen, 7.30 så Gamla stan var tom på folk så man fick se sig runt i lugn och ro. Tyckte faktiskt mycket om Stockholm men jag hittade ingen sockerdricka som jag så hade sett fram emot då man skulle besöka Sverige Image Däremot var det en nostalgisk upplevelse att kunna köpa snus över disk Image För nya medlemmar kanske ska berättas att jag är finländare och lever i ett land där snuset är en drog som absolut inte får säljas i någon form Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Vad har ni gjort för kul i sommar då?

Post by uy »

Jag har satt plant under juli månad, mitt första jobb på nästan två år! Image Och så har jag kommit in på en utbildning som börjar i höst. Förhoppningsvis leder den mig ur arbetslöshetshelvetet.

Jungis:
Du skulle kanske ta och införa en medlemsavgift på forumet, varje medlem måste skicka dig en snusdosa varje månad. Det borde ge dig över 300 dosor per månad, och de som blir över kan du sälja dyrt i Finland och göra dig en hacka. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Vad har ni gjort för kul i sommar då?

Post by Jungbacka Erik »

uy wrote:Jungis:
Du skulle kanske ta och införa en medlemsavgift på forumet, varje medlem måste skicka dig en snusdosa varje månad. Det borde ge dig över 300 dosor per månad, och de som blir över kan du sälja dyrt i Finland och göra dig en hacka. Image
Det var minsann ingen dålig idé Image
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Vad har ni gjort för kul i sommar då?

Post by Eddie »

Även jag har jobbat hela sommaren förrutom två dagar då jag var i Västerås.
Greven
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2010, 15:16
Location: Somewhere in sweden

Vad har ni gjort för kul i sommar då?

Post by Greven »

Hej!

Jag jag har druckit sprit.., öl och whisky. satt på ett antal kvinnor. ;-) , Putsat på mina gitarrer ej att förglömma, bytt strängar på dem oxå... på börjat ett nytt gitarr förstärkar bygge projekt... dvs en 100% kopia på Marshall jtm45 ´62 med ptp kort.

Ronkat har jag fan inte hunnit med...den här sommaren!!

Tja... det ganska mycket... eftersom jag helst vill lata mig...

Greven...
totaltrandom
Helgfyllo
Posts: 70
Joined: 18 Feb 2010, 09:51

Vad har ni gjort för kul i sommar då?

Post by totaltrandom »

Fick inget sommarjobb men jag tog eget initiativ och jobbade åt lite folk med att klippa gräsmattor, fixat bilar, röjt gräs osv osv. Ganska stolt ända tjänade ihop nästan 10'000 helt på egen hand! Image

Förövrigt så har man varit i Uddevalla på tävling, och självklart på CCW! Dock endast på Hillclimben. Sen blev man med i tidningen Bohusläningen men har inte sett reportaget för bohusläningen finns inte direkt i Dalarna å köpa... Annars en ganska så tråkig sommar... Tidigare sommrar har varit många gånger bättre än denna!

TotaltRandom - RandomMovies1234
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Vad har ni gjort för kul i sommar då?

Post by ELN »

Jag har kört lastbil hela jäkla sommaren, antagligen jobbat mycket mer än vad lagen tillåter med. Var ledig tre dagar för Västerås, och på lediga stunder har jag supit, kört jänk, sett på Lasse Stefans, Boppers och Refreshments, varit på Class 1 VM i offshore ronkart och pillat mig i naveln.

Bra sammanfattning tror jag Image Image Image Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Vad har ni gjort för kul i sommar då?

Post by gammalhardrockare »

Jag och Rex har varit i USA, närmare bestämt Atlanta och amerikanska södern. Foton från äventyret finns på min facebookssida, eller, om ni är nyfis, så kan jag lägga upp det här. Om Rex ger sitt tillstånd naturligtvis. Hur som helst, det var en lyckad resa. Jag fick knu... Jag menar, flera trevliga kvinnor träffade vi utefter vägen. Både svarta och vita. Jomen.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Vad har ni gjort för kul i sommar då?

Post by ozzman »

GH:

Så resan blev av alltså, coolt.
Var det som man tror att det skall vara?
Feta negrer som käkar vattenmelon och kycklingvingar i hink och lyfter bidrag, rednecks med tveksam tandstatus och gun rack i pick-upen, massiva portioner på restaurangerna där allt är friterat och blaskig öl?
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Vad har ni gjort för kul i sommar då?

Post by ELN »

USA asså? Image Jag vill dit, själv har man ju inte ofta varit allt för långt utomsocknes, och nu när jag har jobb och grejjer ska jag ta mig till USA till sommaren om allt funkar som man vill. Image Har hört med många personer, men frågar gärna GH och alla andra som vart där, hur är det och vad bör man satsa på (OBS inga megastäder högprioriteras på första resan, förutom möjligtvis Vegas som verkar coolt)
Post Reply