Glad Midsommar på er alla!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Glad Midsommar på er alla!

Post by uy »

För min del blev det ingen musik alls. Jag brukar fira midsommar i min fars sommarstuga, och där finns det ingen elektricitet. Ibland har det hänt att man spelat lite musik från en bilstereo eller mobiltelefon, men batterierna brukar sina ganska fort då.
Nej, istället brukar vi lyssna på levande musik. En kille vi känner brukar ha som tradition att han kommer upp till oss varje midsommar och har dragspelet med sig, och så spelar han och den som kan texten får sjunga med. Riktigt trevligt. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Glad Midsommar på er alla!

Post by hakan »

uy wrote:För min del blev det ingen musik alls. Jag brukar fira midsommar i min fars sommarstuga, och där finns det ingen elektricitet. Ibland har det hänt att man spelat lite musik från en bilstereo eller mobiltelefon, men batterierna brukar sina ganska fort då.
Nej, istället brukar vi lyssna på levande musik. En kille vi känner brukar ha som tradition att han kommer upp till oss varje midsommar och har dragspelet med sig, och så spelar han och den som kan texten får sjunga med. Riktigt trevligt. Image
Lite fräckt på sätt och vis! Du borde dock kunna sätta upp en liten vindsnurra eller solpanel som laddar ett 12V 100 mAh typ båt/fritidsbatteri, det räcker ett bra tag att lyssna på musik med! Image
Post Reply