Nytt jobb, nya problem att kika hit.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nytt jobb, nya problem att kika hit.

Post by ELN »

Äntligen har jag fått nytt jobb, köra runt med bil o hängare i norge. Verkar bra än så länge. Men har ju inte internet tillgång. Ser ut att problem att kika in här bara blir fler o fler! Image
Last edited by ELN on 11 Sep 2011, 13:56, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Nytt jobb, nya problem att kika hit.

Post by Jungbacka Erik »

Det kan vi tyvärr inte godkänna. Meddela din arbetsgivare att du ska ha tillgång till dator och internet 24/7 Image Grattis till nya jobbet.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Nytt jobb, nya problem att kika hit.

Post by uy »

Och gärna en timme om dagen att besöka Meduzaland under arbetstid Image Stort grattis och lycka till med nya jobbet!
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nytt jobb, nya problem att kika hit.

Post by ELN »

Man tackar tackar. Med modern teknik kanske jag kan kika hit då och då ändå ser de ut som. Mycket fräckt jobb för övrigt. Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Nytt jobb, nya problem att kika hit.

Post by hakan »

Vadå inte möjlighet? Du har väl bärbar dator med mobilt internet? Image
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Nytt jobb, nya problem att kika hit.

Post by hakan »

Grattis till jobbet förresten! Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Nytt jobb, nya problem att kika hit.

Post by overkill »

Japp, man får gratulera till jobbet. och som Hakan säger, möjligheten borde väl finnas utan problem, det är ju en helt annan sak om arbetsgivaren inte står för det.
Mobilt bredband till en lapptop går ju att skaffa och kostar inga förmögenheter.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nytt jobb, nya problem att kika hit.

Post by ELN »

Grejen är ju den då att jag jobbar som lastbilschaufför, fortfarande, fast nu i Norge. Och det är jävligt fräckt att få åka omkring och se detta på många vis fantastiska land. Men! Då jag är svensk medborgare kan jag inte få några norska abonnemang. Och med svenskt Internet blir de på tok för dyrt. Men nu visade de sig att Net 1 hade lösningen. Dom har en smart mackapär, de är som en hybrid mellan router och mottagare för mobilt Internet. Den ser ut precis som en router men har 2 extra antenner. Och den funkar i Norge,Sverige och Danmark för 249Imagemån den har batteri, går på 12/230v o så. Så nu funkar de bra, min dator lyckades ja ju få död på men nu kör jag med en Sony Ericson Xperia Neo o de funkar ju der med.

Jag har jobbat här i lite över en månad men man har redan samlat på sig ett par fina historier, som när jag körde med bil o släp ner för Trollstigen, den ni... Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nytt jobb, nya problem att kika hit.

Post by ELN »

Får väl tacka för.gratulationerna, va gött att bli kvitt de andra jobbet o få göra något man mer lixom vill.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Nytt jobb, nya problem att kika hit.

Post by ELN »

Får väl tacka för.gratulationerna, va gött att bli kvitt de andra jobbet o få göra något man mer lixom vill.
Post Reply