Trrrrrrevlig midsommarrrr :)

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Trrrrrrevlig midsommarrrr :)

Post by Jungbacka Erik »

Önskar härmed alla medlemmar en riktigt trevlig midsommar och en lång och härlig sommar. Själv tänker jag fira midsommmar i skärgården och naturligtvis ingår det en viss mängd alkohol i firandet :)
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Re: Trrrrrrevlig midsommarrrr :)

Post by sten1972 »

Midsommar i skärgården låter helt underbart, fan nu blev jag avundsjuk.
:(
Döttrarna ska fira på varsitt håll så frugan och jag blir ensamma, men vi har inte bestämt vad vi ska göra.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Trrrrrrevlig midsommarrrr :)

Post by uy »

Trevlig midsommar på er allihop! Jag antar att med skärgården så menar Jungbacken en gård där det förekommer knivslagsmål? ;) Själv så har jag blivit inbjuden att fira med min mor och systrar med familj i hennes sommarstuga, och alla har ju med sig minst en låda öl.
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Trrrrrrevlig midsommarrrr :)

Post by ELN »

Firade midsommar på Koster jag, det var kanon! Go mat, och gott folk på morfars sjöbo :)
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Re: Trrrrrrevlig midsommarrrr :)

Post by Jungbacka Erik »

uy wrote:Jag antar att med skärgården så menar Jungbacken en gård där det förekommer knivslagsmål? ;)
Haha :D Man kan ju tänka sig det då det gäller finsk midsommar, men på finlandssvenskt håll har vi inte tagit till oss den traditionen. Vår midsommar är ganska lik er med nubbe, sill och nypääror som vi säjer. Midsommarstång har vi sällan förutom på Åland. Ordentligt fulla brukar vi dock bli :)
Post Reply