AC/DC

Diskutera musik i alla former i detta forum
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

AC/DC

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Man har fan inte ute att göra längre.

Men hur som helst, dagens musik är skit och mycket sämre än "vår" musik. Även musiken som kom innan vår generation går ju också att lyssna på. Dagens generation kommer dock inte att få några The Who, Stones, Jimi Hendrix, AC/DC och Deep Purple.
Last edited by gammalhardrockare on 18 Dec 2004, 14:49, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

AC/DC

Post by rex »

Nä helt riktigt,Britney och de andra är ju snart glömda......
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

AC/DC

Post by ozzman »

Svårt att hitta en låt som är bäst med AC/DC, få band har en sån låtskatt att ösa ur men jag har alltid varit svag för If you want Blood och Live Wire.

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

AC/DC

Post by rex »

Mmm,fina låtar....
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

AC/DC

Post by gammalhardrockare »

Men AC/DC är bäst live! Jag har sex liveskivor med dem. Bra allihop.
lumberjack
Levertransplanterad
Posts: 1204
Joined: 06 Dec 2004, 13:28
Location: Ja, inte hemma i alla fall.

AC/DC

Post by lumberjack »

Jag såg en DVD igår under förfesten till krogbeöket där alla går omkring och säger; "Hej, hur är det, var bor du och vad jobbar du med." Juldagen med andra ord. Nåväl, denna DVD innehöll en jävla massa gamla AC/DC filmer från 70-talet bl.a en upptagning med orginalsättningen, alltså före Bon Scott tog tag i micken. Fy fan som dom såg ut. Vilka jävla kläder alltså. Sjörövarmundering, pyjamasar och en massa annan lump. Rekomenderas om ni får se den i någon DVD-hylla. (Givetvis kommer jag inte ihåg vad den hette, för många Gin o Tonic...)
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

AC/DC

Post by whonka »

Jag ligger inne med 18 cd skivor AC/DC Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

AC/DC

Post by overkill »

Mycket bra band! såg dom på Ullevi i Göteborg för några år sen (tror det var 2001). Riktigt bra!
Dock ganska trista skivmässigt dom sista 20 åren typ. På dom senare skivorna finns kanske 2-3 låtar som håller, resten mer eller mindre skräp. Under Bon Scott-perioden gjorde dom helt klart bäst låtar men det finns svarta hål även där. Men plockar man ut det bästa som AC/DC har gjort så är det hur bra som helst! Live har dom däremot alltid varit jävligt bra.
Last edited by overkill on 22 Jan 2006, 19:28, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

AC/DC

Post by overkill »

Gubbsen sägs vara på G med en ny platta snart men det har man iof läst av och till ganska länge nu dom senaste åren.
Hoppas det stämmer denna gången, en ny platta innebär också en efterföljande turné och det är givetvis den man ser fram emot mest.

Back In Black är för övrigt min favorit-platta med dem och för övrigt en mina favorit-plattor all-time.
Läste nånstans att den ska tydligen vara den 3:e mest sålda skivan i världen. 1:a var Thriller med Mickael Jackson (eller om det var nån annan med Jackson), 2 nån med Beatels. Många miljoner ex snackar man om då.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

AC/DC

Post by wiking »

AC/DC är kanon bra!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

AC/DC

Post by overkill »

Där fick du till det Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

AC/DC

Post by ozzman »

Jag har försökt hitta något om skivsläpp och turné en längre tid nu men kan inte hitta något.
Om det är någon som kommer över dylik information så har ni två alternativ.
Antingen skriver ni om det här så jag också kan ta del av informationen eller så får ni evigt förtäras av eld.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

AC/DC

Post by overkill »

Hell Ain´t A Bad Place To Be Image

Skämt åt sido, jag minns faktiskt inte riktigt var exakt jag läst det senast. Har för det var på blabbermouth.com men är inte 100 och där är sanningshalten i det dom skriver ofta lite tvivelaktig, men det brukar ändå stämma någorlunda.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

AC/DC

Post by Jungbacka Erik »

on 12/26/2005 at 18:31:03, LumberJack wrote:Rekomenderas om ni får se den i någon DVD-hylla. (Givetvis kommer jag inte ihåg vad den hette, för många Gin o Tonic...) [/quote]Antagligen var det första DVD:n i Family Jewels med TV-klipp från 1975-1980.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

AC/DC

Post by wiking »

Villken underbar "Best of" dom kunde göra.
Ska fan göra en egen Image
Har gjort en för många år sedan kom jag på Image
Men dags för en ny Image
Post Reply