Bob Dylan - Kompositör & Poet

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Bob Dylan - Kompositör & Poet

Post by Evert Meduza »

Ja, jag tycker att han är en väldigt bra kompositör och poet av mycket stor klass, nästan lika bra som allas våran Errol Norstedt, tänkte bara kolla med er vad ni tycker om Bob Dylan då han är en av min fars absoluta favoriter, själv tycker jag om honom. Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Bob Dylan - Kompositör & Poet

Post by overkill »

Han är väl helt Ok av det jag hört. Vilket inte är jättemycket ska sägas. Har 2 plattor, Street Legal och Saved och sen har jag hört ett antal strölåtar. Bitvis ganska bra men ingen idol eller storfavorit för min del.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bob Dylan - Kompositör & Poet

Post by ozzman »

Dylan är bra men han är mer kompositör/poet än framförare om man skall var riktigt ärlig, det mesta han gjort låter oftast bättre när andra framför det.
Något han delar med Evert Taube.

Men som kompositör är han svårslagen det kan man inte komma ifrån
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Bob Dylan - Kompositör & Poet

Post by sten1972 »

Dylan är en av mina favoriter trots att jag mest lyssnar på hårdrock. 5 favoritplattorna i kronologisk ordning är:
Bringing It All Back Home (1965)
Highway 65 Revisited (1965)
Blonde On Blonde (1966)
Blood On The Tracks (1975)
Oh Mercy (1989)
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Bob Dylan - Kompositör & Poet

Post by Evert Meduza »

Idag skall jag åka och se Bob live i Helsingborg.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Bob Dylan - Kompositör & Poet

Post by Evert Meduza »

Jag har glömt att recensera konserten. Jag tyckte den var mycket bra, skönt gung och ett härligt framförande, blev dock bara 2 av hans mest kända som framfördes under extranumret, All Along The Watchtower och Blowing In The Wind, annars blev det mest obskyra låtar eller låtar från hans senare album. :)
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Bob Dylan - Kompositör & Poet

Post by Evert Meduza »

https://www.youtube.com/watch?v=3ZNuVz0HLB4" onclick="window.open(this.href);return false;

För er som vill höra lite under hur det lät under den konserten som jag var på.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply