Könsrock

Diskutera musik i alla former i detta forum
tidaviktor
Glad amatör
Posts: 25
Joined: 06 Aug 2012, 12:45

Könsrock

Post by tidaviktor »

Tänkte höra med er vilka könsrockband/relaterade band ni känner till, själv lyssnar jag på:
Bayramband
Johnny Bode
Snorleifs
Djungeltrubaduren (om man kan kalla han könsrock)
PureX
Vrävarna
Pökhus
Klamydia (har gjort en könsrocklåt som är okej)
Rövballebandet

Skulle gärna vilja ha tips på lite mer könsrockband.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Könsrock

Post by uy »

Karl Rak
Skitarna ska va' lika långa i år
mrrogerballis
Obotlig alkoholist
Posts: 669
Joined: 28 Mar 2011, 23:39
Location: Mölndalesien;-)
Contact:

Könsrock

Post by mrrogerballis »

Onkel Kånkel ochså könsrock antar jag. Image
Ett tips.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Könsrock

Post by Evert Meduza »

Själv har man varit könsrockare en gång i tiden och lyssnade bland annat på Unkel Runkel och Slaskfittorna.

Lyssnar jag fortfarande på så kallad "könsrock"? Det beror på hur man ser det, Eddie Meduza lyssnar jag fortfarande på, även Joddla Med Siv, Bengt Sändh & Finn Zetterholm och Johnny Bode, fast Onkel Kånkel och Snor-Leifs och det har jag lagt ner då jag blev uttråkad av enformigheterna och bristerna på fantasi.

Dock så vill jag påpeka att Eddie Meduza är inte könsrock då könsrock går ut på att provocera medan våran Eddie ville roa så där har vi den stora skillnaden mellan Eddie och könsrock.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Könsrock

Post by Långis »

Mongolidos & Tunnan & Moroten är två bra tips.

Gillar den som Uy tipsade om också Image
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Könsrock

Post by uy »

På tal om Karl Rak så dök en av hans textrader upp i mitt huvud när jag fick träffa Sator i helgen. "Rockbandet Sator, Stockholm och Göteborgs gator". Men ingen av medlemmarna i Sator förstod vad jag menade Image
Skitarna ska va' lika långa i år
tidaviktor
Glad amatör
Posts: 25
Joined: 06 Aug 2012, 12:45

Könsrock

Post by tidaviktor »

Joddla med siv glömde jag att nämna. Även den underbara Bengt Sändh som du nämnde Evert.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Könsrock

Post by Långis »

Uy: Snälla säg att du citerade Karl Rak för Sator! Det skulle göra resten av mitt liv Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Könsrock

Post by Evert Meduza »

Långis & Uy:

Jag gillar också Karl Rak! Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Könsrock

Post by uy »

Långis wrote:Uy: Snälla säg att du citerade Karl Rak för Sator! Det skulle göra resten av mitt liv Image
Jovisst gjorde jag det! Image Jag fick komma in backstage för att de ville höra mig prata älvdalska, och då råkade även en rad av Karl Rak slinka ur min mun. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Könsrock

Post by Långis »

Fantastiskt!
Men hur hamnade du där från början? Råkade de bara höra dig prata efter konserten och ville höra mer?
Låter otroligt trevligt hur som helst!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Re: Könsrock

Post by overkill »

För egen del är det nästan bara eddie som gäller i denna "genren" om det nu kan kallas genre. Jag personligen ser det inte som nån riktig genre eftersom 95 % av de så kallade artisterna och banden bara är talanglösa nollor som bara gapar efter uppmärksamhet. och det får man (tyvärr) uppenbarligen så fort man börjar säga de förbjudna orden som ingen annan sjunger om.

Jag är lite kräsnare än så och kräver lite mer tanke bakom texterna, gärna med bra musik, inte meningslös bakgrundsmusik.
Förutom eddie går väl lite Joddla med siv och Bengt Sändh ner också men det räcker så.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Könsrock

Post by uy »

Jag ser att jag glömt svara på Långis inlägg. Så oförskämt av mig! Så här var det, efter spelningen skulle jag gå fram till baren och köpa mig en öl. Då fick jag se min styvmor en bit bort så jag gick dit för att byta några ord. Då stod hon och pratade med en a v medlemmarna, för tydligen hade båda växt upp på samma ort. Min styvmor presenterade mig och bad mig prata lite älvdalska med Satormedlemmen. han tyckte det var häftigt och tog med mig in bakom scenen så att de andra i bandet också skulle få höra. Jag pratade älvdalska och min kusin stod bakom mig som en tolk och översatte åt dem. Efter att bandet stuckit därifrån snodde vi allt chips och godis som fanns i skålarna på bordet. 8-)
Skitarna ska va' lika långa i år
chiptraxxx
Glad amatör
Posts: 10
Joined: 08 Apr 2014, 17:55

Re: Könsrock

Post by chiptraxxx »

Långis wrote: Tunnan & Moroten
Tunnan har gjort en ny låt är inte så mycket rock dock :? :? :?
kommer rock nästa gång sa han till mig :p

här kan man titta
https://www.youtube.com/watch?v=KKmHyuQfsho" onclick="window.open(this.href);return false;

eller ladda hem
https://soundcloud.com/chiptraxxx/the-j ... video-game" onclick="window.open(this.href);return false;
chiptraxxx
Glad amatör
Posts: 10
Joined: 08 Apr 2014, 17:55

Re: Könsrock

Post by chiptraxxx »

lite spam, ny skiva :? :? :? :? :? :?

LYSSNA:
http://open.spotify.com/album/4V4jgQJA10t46uhDkJclCJ" onclick="window.open(this.href);return false;
LADDA HEM:
http://84.55.71.5/shithole/viewtopic.php?f=8&t=17" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply