"Försvinner från rutan"

Filmer och Tv-program diskuteras här
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

"Försvinner från rutan"

Post by Långis »

on 07/13/2006 at 01:31:22, grr wrote:
E-M wrote:

Det spelar antagligen ingen roll hur många sk smileysar jag använder, folk tror uppenbarligen ändå att jag är ironisk. Det var åtminstone vad som hände när jag struntade i smileysar senast. Som sagt, bra att vi har en (Långpanna) som vet vad vi uttalar oss om och ifall detta är belagt med ironi eller inte. Vilken smiley skall jag använda om jag inte vill vara ironisk då? Den kommer ni få se mycket utav i framtiden i så fall.

För övrigt har jag aldrig trott på vad Långpanna säger, vad jag gör är (om ni ej förstår det) bara att jag låtsas att han har rätt och svarar helt normalt. Då fattar denne (förhoppningsvis) tillslut att han ljugit. Hehehe.
Så länger du beter dig som en hormonstinn häst som gång på gång misslyckas kapitalt med all form av självinsikt så behövs det en Långpanna som tar ned dig på jorden.

Du påminner mig om en kille jag kände en gång. Han var lika självupptagen och totalt oförmögen att ta in fakta - och faktiskt rätt korkad....
En dag bjöd han sig själv på en fest hemma i byn. Han kom fram till mig och hälsade, men fick sedan något stint i blicken och började fokusera på en person lite längre bort. Han sa ingenting, utan gick rakt fram till mannen ifråga, den störta festdeltagaren han kunde finna - 120 kilo muskler och en man han dittils aldrig sett förut. Han ställde sig framför honom, tittade upp och sade sedan:

- Tjenare din inavlade bondläpp, vad gör fan du här?
Muskelpaketet blev naturligtvis en aning irriterad och brottade genast ned den unge mannen på marken och låste armar och ben.
En normal person hade i denna situation gett sig, men den unge mannen fortsatte att förolämpa muskelpaketet med diverse okvädningsord.
Till slut lade sig flera i och slängde ut den unge mannen från festen.
När jag några dagar senare träffade honom var jag naturligtvis nyfiken på vad i herrans namn han sysslat med och frågade därför varför han valt att förolämpa just den störste festdeltagaren.

- Vadå? Jag hade ju övertaget! Fem minuter till och jag hade däckat honom!

Än idag hävdar han att det var han som hade övertaget i slagsmålet och det fanns inget jag kunde säga som kunde övertyga honom om något annat.

Fast han var ju å andra sidan inte lika lättretad som du Image
Last edited by Långis on 13 Jul 2006, 13:36, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

"Försvinner från rutan"

Post by E-M »

Hahaha Image. Det var en rolig berättelse Image.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

"Försvinner från rutan"

Post by Långis »

Ja, du försöker iallafall, och det är väl värt någon form av uppmuntring.. Då ska vi dela upp "estetens" inlägg en aning.

on 07/13/2006 at 20:22:50, grr wrote:Inledningsvis känner jag mycket väl igen mig [/quote]

Det förvånar mig inte. Ni skulle nog komma rätt bra överrens då ni tycks ligga på ungefär samma nivå...

on 07/13/2006 at 20:22:50, grr wrote:Var det inte den unge mannens fest? [/quote]

Nej, det var det inte. Läs följande citat och begrunda:
En dag bjöd han sig själv på en fest
on 07/13/2006 at 20:22:50, grr wrote:Den person vi talar om ställde dig alltså försvarslös. [/quote]

Jag skrattade mest, precis som jag gör åt dig. Han själv, däremot, visade på en ypperlig förmåga att misstolka sig själv och sin omgivning. Något ni också tycks ha gemensamt.

on 07/13/2006 at 20:22:50, grr wrote:Nej, det har du nog rätt i. Jag måste vara världens mest lättretade person som någonsin funnits. Vad som än sägs så blir jag väldigt uppretad och kan inte kontrollera mitt beteende, se bara: [/quote]

Du vet att du kan få hjälp mot dina attitydproblem? Fortsätter du i samma stil i vuxen ålder så kan det ge allvarliga sociala problem. Tala med din skolkurator så kan hon säkert leda dig vidare.
Last edited by Långis on 13 Jul 2006, 21:20, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

"Försvinner från rutan"

Post by E-M »

Man börjar tycka synd om dig grr...... dina inlägg är sorgliga. Har sagt det förut men säger det igen tänk lite, snälla tänk! försök i alla fall.

Som du ser så är det rätt så många som har börjat störa sig på dig. Så det skulle nog inte skada om du försökte att bete dig någorlunda vettigt. Det värsta av allt är ju att du inte skojar, utan är fullt allvarlig med dina inlägg.

Kommer du försöka ändra dig efter dessa kommentarerna som övriga medlemmar har postat?. Eller kommer det att resultera i ännu en roman där du förklarar hur korkade alla andra är och hur rätt du själv har?
Last edited by E-M on 13 Jul 2006, 21:30, edited 1 time in total.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

"Försvinner från rutan"

Post by Eddie »

on 07/13/2006 at 20:22:50, grr wrote:Eddie:
Okej, som jag redan deklarerat tar jag redan allt ni skriver som skämt. Det behöver du inte påminna mig om. Men anledningen till att jag låtsas att jag tar det ni skriver på allvar, är förstås för att jag vill att ni själva skall inse att ni ljuger. Helvete, hoppa på och andra intelligenta ord kan du vara själv.
[/quote]

Du har själv skrivit att du vill bli tillsagd innan du får en varning om du går för långt eller liknande, det var exakt det jag försökte. Sen undrar jag väldigt mycket vad du dillar om egentligen, ljuger? om vad?

Sen om att vara själv, vad har jag sagt att du är?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

"Försvinner från rutan"

Post by E-M »

Du kan sitta i din sandlåda och skriva inlägg istället grr. Jag tycker att det mesta du skriver platsar bra där.
Post Reply