Körslaget. Helvetes jävla skit!!!

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Körslaget. Helvetes jävla skit!!!

Post by uy »

Körslaget är ju inget jag brukar titta på i vanliga fall. Ska jag vara ärlig har jag aldrig ens sett programmet förut. Men nu ska de ha med en kör ifrån Älvdalen, och det är ingen mindre än Älvdalens rockkung Stefan Nykvist som ska leda Kören. Image
http://www.youtube.com/watch?v=AKqoWU40KfE

Nu kanske folk kommer få upp ögonen för Stefan, och ser att han kan mer än bara dansband. Det skulle vara kul om Stefan kunde ta hem hela tävlingen och snuva dessa mediahoror som brukar synas på Tv nu för tiden på segern. Image
Jag kommer då att rösta på Stefan.
Last edited by uy on 14 Nov 2009, 23:28, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Körslaget. Helvetes jävla skit!!!

Post by uy »

Var fan är norrlänningarna när vi behöver dem!? Det snöade ju i natt, så de är väl så klart ute och åker skoter och dricker hembränt hela bunten. Det var ju Skåna mot Norrland, så varför i helvete hjälpte inte Norrlänningarna till att rösta på Stefan?
Nej, istället så vann den där jävla reservdansken Ola med Kjola. "Ja ä in't bitter" Säger Stefan. Men det är jag! Här har jag röstat för nästan 800 kronor under totalt, och så går allt åt helvete i sista programmet! Image

Nästa gång någon från norr om Dalarna är med i något liknande program så kan de glömma att jag tänker hjälpa till att rösta.

Nej, nu ska jag ta och tröstsupa lite grann Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Körslaget. Helvetes jävla skit!!!

Post by Jungbacka Erik »

Det skilde väl bara 1% i omröstningen så du borde nog ha ringt några gånger till så skulle Team Stefan vunnit Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Körslaget. Helvetes jävla skit!!!

Post by ozzman »

uy wrote:Här har jag röstat för nästan 800 kronor under totalt, och så går allt åt helvete i sista programmet! Image
Skojar du.
Om man kan lägga 800 kr på att telefonrösta i en TV-lek. Då måste man ha rejält bra ställt.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Körslaget. Helvetes jävla skit!!!

Post by uy »

JW: Det handlar om att prioritera! Under de senaste veckorna har jag i stort sett bara handlat det viktigaste, och inte gjort en massa onödiga impulsköp när jag har handlat. Då har man råd att rösta för en hundring varje helg.
Anledningen till att jag röstar så mycket är att jag känner både körledaren och flera medlemmar i kören. Här på landsbygden ställer vi upp för varandra! Image

Ljungis:
Det skilde väl bara 1% i omröstningen så du borde nog ha ringt några gånger till så skulle Team Stefan vunnit
Jo, du ska veta att jag ångrar att jag inte fyllde telefonkortet med en hundralapp extra i går kväll! Image
Nåja, nu när jag nyktrat till och tänker efter så var ju inte en andraplats fy skam heller. Men det var skönt att få skriva av sig lite grann precis när resultatet kommit Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Körslaget. Helvetes jävla skit!!!

Post by ozzman »

uy:

Ja känner man folk kan det väl vara ok.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Körslaget. Helvetes jävla skit!!!

Post by overkill »

Jag tycker det är en helt Ok serie faktiskt som jag följt av och till. Inte nu på ett tag dock. Om inte annat så
är det en lite annorlunda programidé och en avbrytare mot mycket annan smörja som går på burken.

Jag skulle aldrig rösta för 800 riksdaler, inte ens om jag kände personen väl. En gång eller 2 skulle jag säkerligen rösta, men inte för 800 spänn. Trist att din kompis förlorade Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Körslaget. Helvetes jävla skit!!!

Post by ELN »

Klart man ställer upp för bygden Image Go uy!!!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Körslaget. Helvetes jävla skit!!!

Post by Evert Meduza »

uy wrote:Var fan är norrlänningarna när vi behöver dem!? Det snöade ju i natt, så de är väl så klart ute och åker skoter och dricker hembränt hela bunten. Det var ju Skåna mot Norrland, så varför i helvete hjälpte inte Norrlänningarna till att rösta på Stefan?
Nej, istället så vann den där jävla reservdansken Ola med Kjola. "Ja ä in't bitter" Säger Stefan. Men det är jag! Här har jag röstat för nästan 800 kronor under totalt, och så går allt åt helvete i sista programmet! Image

Nästa gång någon från norr om Dalarna är med i något liknande program så kan de glömma att jag tänker hjälpa till att rösta.

Nej, nu ska jag ta och tröstsupa lite grann Image
Själv e jag skåning, men måste berömma dig för hur du ställer upp för ditt landskap Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply