Badjävlar släppt på DVD

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Badjävlar släppt på DVD

Post by overkill »

Denna klassiker har tydligen släppts på DVD förra året. En till stor del poltisk film, klart sevärd.
Bengt Sändh och Finn Zetterholm kommenterar handlingen genom hela filmen med sina fyndiga visor.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Badjävlar släppt på DVD

Post by overkill »

Ingen som har sett den ? eller som vill se den ? Image

Småkul rulle, om än väldigt vänster-vriden politiskt sett. Bengt och Finn kommenterar ju som sagt filmens handling med sina visor. "Kritiken" mot den kommunale röde S-pampen känns delvis lite konstig. Han röstar som han tycker i olika frågor, men blir överröstad av andra borgerliga politiker, Det handlar alltså om att han mer eller mindre acccepterar borgarnas ideér och förslag, som givetvis varken sossar eller kommunister håller med om. Men det röstas ju i demokratisk anda så vad kan man förvänta sig? men så är ju både Sändh och Zetterholm Kommunister båda 2 så deras åsikt är väl ganska uppenbar. Image Antagligen så var väl Lars Molin, som gjort manuset till filmen, också röd.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Badjävlar släppt på DVD

Post by Eddie »

Den filmen kanske funkade när den kom men när jag såg den för fem år sedan tyckte jag bara det var rena smörjan.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Badjävlar släppt på DVD

Post by retepnoslack »

Ah! Härligt! Den här skall införskaffas snarast. En utav de mest intelligenta filmer, som någonsin spelats in, tycker jag. Säger ofantligt många sanningar.

Ernst Günther ser en ko.
"Men, vad e de här för djur?" Image
Post Reply