Avatar

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Avatar

Post by 2meterhansson »

Är det någon som sett den filmen, den är ju för fan 3 timmar lång, går det att titta på en film i 3 timmar utan att bli förbannad eller somna. Den har legat på tvbordet i 4 månader nu så snart börjar det väl växa mossa på den.

ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Avatar

Post by ozzman »

Om man vill se en film med den mest oorginella grundstory som finns; pojke möter flicka, stöter på problem men kärleken övervinner allt (förutom att pojken och flickan är långa, blåa och datorgjorda) och som dessutom bjuder på en tre timmars överdos av kamerapanoneringar över hisande datoranimerade miljöer. Då är Avatar garanterat en film för dej.

Annars kan du låta den vara, den mår bäst av att vara inplastad.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Avatar

Post by Jungbacka Erik »

Att se den på bio i 3D var en häftig filmupplevelse. Som film tyckte jag också den var bra, kanske för att jag inte hade några som helst förväntningaNu undrar jag om josey wales har sett filmen eller oim han baserar sin recension på trailern för så tyckte jag också efter att bara ha sett trailern Image Ge den en chans 2mH.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Avatar

Post by ozzman »

Jag såg den på Blu-ray hemma.
Jag kan gott tänka mej att den är mäktig på Bio, effekterna i 3D kan nog ta bort fokus från att storyn är tunn som plastfolie.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Avatar

Post by Jungbacka Erik »

Josey Wales wrote:Jag såg den på Blu-ray hemma.
Jag kan gott tänka mej att den är mäktig på Bio, effekterna i 3D kan nog ta bort fokus från att storyn är tunn som plastfolie.
Storyn var väl inte helt olik Pocahontas? Utan att avslöja allt för mycket av handlingen för dom som ännu inte sett filmenImage
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Avatar

Post by wiking »

Kolla på The Expendables istället, det är bra film Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Avatar

Post by overkill »

Har inte sett den ännu. Ångrar faktiskt att jag inte såg den på bio i 3D, fick aldrig tummen ur. Den sades vara bra i just det formatet och på bio - där film överlag ska upplevas. Image

The Expandebels såg jag på bio för några veckor sen. Bra rulle och många kända ansikten i roll-listan även om storyn kanske inte var så nyskapande, men det var nog inte meningen heller å andra sidan. Se den! Image
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

Avatar

Post by BOB-blommorobin »

Vi har den hemma men att inte somna är väldigt svårt, jag klarar knappt av filmer som är så långa, när jag tvingades se titanic sov jag en hel natt. Komiska var att den startade på nytt när den tog slut, öppnade ögonen lite då och då och insåg att den var på så somnade jag om igen. Image
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Post Reply