Sämsta filmen?

Filmer och Tv-program diskuteras här
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sämsta filmen?

Post by Evert Meduza »

ELN wrote:Nej, jag menade just att filmen verkade så dålig att de skulle va spännande o se den Image
Jaha, vad dum jag är Image

Du kan hitta den i boxen "12 Kalla Kårar II", varsågod Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Sämsta filmen?

Post by ELN »

Såg på "Drive" för nån vecka sen, HELKASS, på trailern verkar den helrå men filmen går ut på att folk stirrar på varandra o att de inte kan svara på tilltal.... Image

Drive:
http://www.imdb.com/title/tt0780504/
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sämsta filmen?

Post by Evert Meduza »

RetepNoslack wrote:Tredje delen utav "Oändliga historien" var ingen höjdare och jag avskydde verkligen "Sökarna", också, men det beror nog snarare på, att jag ogillar själva genren med uppkäftiga anabolastinna tonåringar, som slår ner folk.

Den där italienska skräckfilmen med flygpassagerarna (med ansiktena fulla utav fågelskit), som störtar ut ur ett plan på en flygplats och börjar ta livet utav folk. Den
var, också, riktigt usel. "Incubo sulla cittā contaminata" heter den visst, har jag tagit reda på.
http://www.youtube.com/watch?v=Swhj5JTq0xM&feature=fvst

Han gillar inte heller den tredje delen av "Oändliga Historien".
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Sämsta filmen?

Post by retepnoslack »

Nej, den är ett ren hån emot hela filmserien. Del ett är helt magisk och tvåan är "inte så illa pinkat", men del tre....FY! Det är, ungefär, som skillnaden emellan "Resan till Amerika" första delen och del två.

Ja. ni kan ju titta på klippet och se själva...
Den nyfikne får, visserligen, se Jack Black i en utav sina allra tidigaste roller. Men är det något positivt? Hans version utav "Gullivers resor" lämnar fortfarande en bitter eftersmak. Ren och skär trams, enligt mej. Image

Jag har läst boken och det är fyra resor han gör/råkar ut för och det är bitande satir, som börjar försiktigt i den första delen och svider, som ett öppet sår, i sista delen. Där är HÄSTARNA den starka rasen och människorna är något lortigt, dumt och klumpigt kreatur.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sämsta filmen?

Post by Evert Meduza »

En annan film som jag tycker är så dålig fast som alla andra omkring mig tycks gilla är "Van Helsing", fy fan vad den är jävligt dålig, klichéer igenom hela filmen, Dracula är inte läskig och bara löjlig, samma sak med varulven och Frankenstein som är dåligt animerade och fjantiga, jag har ingen förståelse varför folk i min omgivning gillar den så mycket, jag HATAR den, inget blod och visst kanske en och annan sexig halvnaken tjej, fast inte tillräckligt sexig och totalt meningslös.

Måste vara en av de SÄMSTA vampyrfilmerna som någonsin har gjorts! Lyckligtvis så har jag inte tittat på "Twiligth" och totalvägrar.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Sämsta filmen?

Post by retepnoslack »

Ja, "Van Helsing" var riktig drit, också. Effekter i en och en halv timme med diverse stölder utav kända filmmonster. Image
Last edited by retepnoslack on 21 Apr 2012, 04:11, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sämsta filmen?

Post by Evert Meduza »

RetepNoslack wrote:Ja, "Van Helsing" var riktig drit, också. Effekter i en och en halv timme med diverse stölder utav kända filmmonster. Image
Äntligen, tack RetepNoslack, äntligen någon mer än jag och min engelsklärare som tycker att den är skit, tackar så mycket. Image

En annan film som jag också tyckte var för jävligt var någon löjlig dansk familjefilm som var dubbad till svenska som jag såg i skolan, bara en jävla kopia på "Harry Potter" och jag hatar verkligen alla dessa kopior som görs på "Harry Potter" och "Sagan Om Ringen", som till exempel "Narnia" och "Eragon" och alldeles för många fler, fast åter till filmen jag tänkte prata om, den var som sagt var löjlig, den gamla vanliga och uttjatade storyn om en mörk furste som hotar världen och bara en utvald hjälte kan rädda oss alla.

Det enda pluset med hela filmen var när någon blev besatt av ett spöke som hade vart pilot i Luftwaffe under andra världskriget när han levde och då fick jag mig ett gott skratt, sedan så var resten bara skit.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Sämsta filmen?

Post by retepnoslack »

Narnia skrevs ju visserligen FÖRE "Sagan och ringen". Ja, böckerna utav CS Lewis, alltså. Tolkien och Lewis var goda vänner.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Sämsta filmen?

Post by Evert Meduza »

RetepNoslack wrote:Narnia skrevs ju visserligen FÖRE "Sagan och ringen". Ja, böckerna utav CS Lewis, alltså. Tolkien och Lewis var goda vänner.
Ja böckerna, fast nu pratar vi om filmer. Image

Och bägge tjänstgjorde i första världskriget vill jag minnas.

Och filmerna baserade på "Sagan Om Ringen" gjordes före filmerna som är baserade på "Narnia".
Jag har bara läst första "Narnia"-boken (och den är inte filmatiserad såvitt jag vet) som handlar om när Narnia skapades av Aslan (arabiska för Lejon) och om hur den vita häxan kom dit.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Sämsta filmen?

Post by Jungbacka Erik »

Såg en jävla skitfilm på tv för nån vecka sedan: The ghost writer. Den var så jävla dålig att jag blir deprimerad bara att skriva titeln Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Sämsta filmen?

Post by Evert Meduza »

Teenage Mutant Ninja Turtles III är så jävla dålig så den går inte att beskriva hur dålig den är, jag gillar de två första filmerna, första är faktiskt en hyfsat bra film, tvåan kan jag rekommendera för envåldshärskaren om han vill se en film så är så dålig så den blir underbar, fast undvik trean, jag mådde dåligt både fysiskt och psykiskt efter att ha sett den tvångssteriliseringen!

Bättre ni ser detta klipp med en recension om den filmen, herren på det klippet säger allt som behövs sägas om denna film.

http://www.youtube.com/watch?v=X7-mOhP7W7k
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Re: Sämsta filmen?

Post by Evert Meduza »

Jag såg en film för ett tag sedan som åtminstone är bland det sämsta jag har sett: The Vulture (1967).

Normalt älskar jag gamla monsterfilmer, särskilt det gamla från 30-talet och 40-talet med Bela Lugosi, Boris Karloff och Vincent Price, fast nu pratar jag om en 60-talsmonsterfilm och den bör ni hålla er borta ifrån, annars lär ni dö av uttråkning.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Re: Sämsta filmen?

Post by wiking »

Nu vet jag vilka de två absolut sämsta filmerna jag sett är, nämligen The Texas Chainsaw Massacre - The next Generation och Ironheart.
Blev förbannad när jag såg dem, så dåliga är de.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Re: Sämsta filmen?

Post by retepnoslack »

Jag blir alltid så grinig på alla dessa NYINSPELNINGAR. Det skall komma nya versioner hela tiden. Urlöjligt! Man spelar in en film och sedan har man spelat IN den filmen. Sedan måste man komma med någonting annat, tycker jag.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Re: Sämsta filmen?

Post by ELN »

Såg för ett tag sedan en film som heter Drive, den handlade om ingenting, kändes meningslös och var antagligen det också. Den sämsta film jag sett på länge iallafall.
Post Reply