Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Senast sedda film?

Post by overkill »

Om det är samma Segal-rulle som jag tor det är så såg jag den för ett tag sen också. Gick på TV för några månader sen.

Ovanligt råa actionscener där han som sagt bryter armar och ben av skurkarna. Borde göra lagom ont. Som helhet en ganska bra film vill jag minnas. Det stod i tidningsrecensionen när den gick på TV att den blev ganska censurerad rätt kraftigt när den kom på bio.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Senast sedda film?

Post by wiking »

Jag köpte den på dvd ör några år sedan, men till min stora besvikelse så var den klippt. Men nu köpte jag den oklippt region 1 dvd.
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Senast sedda film?

Post by ronka »

Image No Country For Older Men är den senaste rullen jag sett jäkligt bra rekommenderas han yrkesmördaren är så jävla cool Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

NU!! har ja sett Top Secret den va brännsköj Image haha, många skratt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Senast sedda film?

Post by ozzman »

Jag såg Varning för Jönssonligan på TV för nån vecka sedan, antagligen för 30:e gången.
Där kan man snacka om en film som åldrats med behag. Jag fick mej en högtidsstund framför TV'n. Sambon var inte lika imponerad när jag skrattade innan skämten började och envisades med att följa med i dialogen Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

En gammal Hasse & Tage film: Att Angöra En Brygga. Haha massor och massor av skratt Image
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Senast sedda film?

Post by whonka »

Senaste filmerna jag såg var "War Dog" (Svensk ultrabrutal action från 1986) och remaken av "3:10 till Yuma". Bägge riktigt bra filmer Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Senast sedda film?

Post by E-M »

Senaste filmen jag såg var "Taken". Bra film: spännande, lagom med action och bra skådespel. Liam Nesson är stenhård Image

Kollade även på "Tropic thunder" på bio förra veckan med ett par kompisar. Blev lite besviken... trodde att det skulle vara bättre (roligare). Skrattade till några gånger men som sagt, trodde att den skulle vara mycket roligare.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

Loveguru med Mike Myers. Faktiskt över förväntan bra och skulle tro det är årets bästa komedi Image Rekomenderar starkt för alla med en uns humor i kroppen Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

ELN wrote:Loveguru med Mike Myers. Faktiskt över förväntan bra och skulle tro det är årets bästa komedi Image Rekomenderar starkt för alla med en uns humor i kroppen Image
Mike Myers är en personlig favorit så den filmen måste man väl se. Kan dock inte tro att den håller samma klass som Austin Powers filmerna eller?
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Senast sedda film?

Post by ronka »

ImageNya Batman rullen Dark Knight ..njäää var väl sådär Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Senast sedda film?

Post by wiking »

Senaste var John Rambo, igen Image
Last edited by wiking on 11 Oct 2008, 19:12, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Senast sedda film?

Post by E-M »

Var faktiskt in till GBG på biografen Bergakungen med en kompis idag och såg på en film. Vi hade inget att göra så åkte in lite impulsivt och kollade på en film. Vi beslutade oss för att se "Eagle eye". Den var sådär. Känndes lite väl löjlig och overklig. Skulle nog ge den 5/10.

En sak som jag kan tipsa om någon har tänkt att gå på Bergakungen är att kolla på en film i VIP-salongen. Jag och ett par vänner gjorde detta för några veckor sedan och det är verkligen värt den extra slanten. Biljetten kostar runt 180kr. Det fina med det är att man får gå till en liten bar en timma innan filmen börjar. Där finns det skålar med godis och snacks som man kan glufsa i sig. Man får även en gratis läsk eller hur mycket vatten man vill i baren. Inne i sjävla biosalongen finns det bara 40 platser och stolarna är justerbara, extra breda och extra benutrymme gentemot vanliga biostolar. Man får även en gratis läsk och popcorn när man går in i salongen.

Faktum är att man tjänar nästan på att gå på VIP. Var på bio idag, som sagt. Då kostade biljetten 95kr sedan köpte jag snacks och läsk för 53kr. Detta blir 148kr sammanlagt. Om det hade varit VIP hade jag fått mera snacks, mer dricka och mycket bekvämare platser för nästan samma pris. Nackdelen med VIP-bio är bara att det går endast vissa filmer på VIP, man kan inte se vilken som helst. Just nu går "Rally brudar" och den hade vi ingen lust att se.
Last edited by E-M on 11 Oct 2008, 23:31, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

Jungbacka Erik wrote:Mike Myers är en personlig favorit så den filmen måste man väl se. Kan dock inte tro att den håller samma klass som Austin Powers filmerna eller?
Loveguru är en sak, Austin en annan så ingen ide att jämnföra. Men jag och alla jag känner som sett den tycker det är årets bässta komedi och klart sevärd. Mycket "charmig" film
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Senast sedda film?

Post by gammalhardrockare »

Jag har köpt en box som heter Dexter. En amerikansk TV-serie i tolv delar. Helt ok hittills.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Dexter_(TV-serie)
Post Reply