Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

Josey Wales wrote:ELN:

Smaken är som baken, bred.
Haha Image ja det är den onekligen, även om vi då inte tycks dela den alltid
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Senast sedda film?

Post by gammalhardrockare »

Nu har jag varit och hyrt Gran Torino. Ska se den om en stund, när jag har kokat upp makaronerna, hällt över bernaisesåsen och stekt köttbullarna.
Ska bli spännande att se om den är så bra som ni påstår!
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Senast sedda film?

Post by wiking »

Jag och farsan tittade på The outlaw Josey Wales igår kväll, den var bra och sevärd. En hel del bra humor var det i den också.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Senast sedda film?

Post by ozzman »

wiking wrote:Jag och farsan tittade på The outlaw Josey Wales igår kväll, den var bra och sevärd. En hel del bra humor var det i den också.
Den är helt enkelt bäst. Sedan finns det inte många västernfilmer som har sådant fascinerande persongalleri heller.

Själv såg jag Män som hatar kvinnor häromdagen.
Den var bättre än jag väntat mej med tanke på att jag inte alls tycker böckerna är bra.
En av de få gånger filmen faktiskt var bättre än boken.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Senast sedda film?

Post by wiking »

Josey Wales wrote:Den är helt enkelt bäst. Sedan finns det inte många västernfilmer som har sådant fascinerande persongalleri heller.
Jag kände igen den svenska titeln på filmen, men annars så har jag inte hört om filmen förrän du bytte nick.
Men bra var den.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Senast sedda film?

Post by E-M »

För mig har det blivit några filmer på sistone. Men jag kan ta och nämna de två senaste jag såg på bio: District 9 och Inglourious Basterds.

Jag ger båda filmerna bra betyg 4/5.

District 9 var vädligt bra för att den var så annorlunda. Det har aldrig gjorts en sådan sience fiction film på det temat förut, mig veterligen. Det fungerade väldigt bra och man satt klistrad hela filmen.

Inglourious Basterds, ja vad ska man säga, Tarantino vet vad han gör. Dialogerna är helt underbara, väldigt bra skådespel också, särskilt av Christoph Waltz. Den var också rätt så rolig på sina ställen och rätt så rå emellanåt. Gillar man Pulp fiction så kommer man gilla denna.

Jag kan i och för sig nämna en tredje film jag såg för ett tag sedan som jag blev väldigt besviken på, Public enimies. Jag trodde att den skulle vara riktigt bra men det var tvärtom. Man rycktes aldrig med i handlingen, det var mera "jaha nu händer det, väldigt vad jag bryr mig". Nej den får bara 2/5 ståkukar!
Last edited by E-M on 01 Sep 2009, 23:17, edited 1 time in total.
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Senast sedda film?

Post by raggarjojje »

Igår såg jag Gran Torino. Det var en väldigt bra film.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

E-M wrote:För mig har det blivit några filmer på sistone. Men jag kan ta och nämna de två senaste jag såg på bio: District 9 och Inglourious Basterds.

Jag ger båda filmerna bra betyg 4/5.

District 9 var vädligt bra för att den var så annorlunda. Det har aldrig gjorts en sådan sience fiction film på det temat förut, mig veterligen. Det fungerade väldigt bra och man satt klistrad hela filmen.

Inglourious Basterds, ja vad ska man säga, Tarantino vet vad han gör. Dialogerna är helt underbara, väldigt bra skådespel också, särskilt av Christoph Waltz. Den var också rätt så rolig på sina ställen och rätt så rå emellanåt. Gillar man Pulp fiction så kommer man gilla denna.

Jag kan i och för sig nämna en tredje film jag såg för ett tag sedan som jag blev väldigt besviken på, Public enimies. Jag trodde att den skulle vara riktigt bra men det var tvärtom. Man rycktes aldrig med i handlingen, det var mera "jaha nu händer det, väldigt vad jag bryr mig". Nej den får bara 2/5 ståkukar!
District 9 och Inglourious Basterds vill jag se!!! Image Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Senast sedda film?

Post by gammalhardrockare »

Igår skickade jag efter Lycka Till, den gamla svenska serien från början av åttiotalet med bl a Benny Haag. Stor nostalgikänsla!
Skickade även efter en amerikansk serie som hette Surface, verkar helt ok. Billigt blev det också. Jag tror att jag får dem med posten idag så ikväll blir det stor TV-kväll!
http://www.tv-serieguiden.com/serie.asp?id=24
raggarjojje
Obotlig alkoholist
Posts: 522
Joined: 16 Oct 2007, 10:11
Contact:

Senast sedda film?

Post by raggarjojje »

Senaste filmen jag såg är Död snö. Den var väldigt blodig och rolig.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Senast sedda film?

Post by gammalhardrockare »

Surface var en bra serie. Köp den nu!
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... vies&&ref=
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

Jag såg nya Fast and Furious igår, den var bra, men lite väl datagjord och overklig, men den får iaf 3/5 rövhål, en grym sak var att de va mängder jänkarjärn i den Image

Vill se Kill Buljo, men får se om den finns att få tag i Image
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Senast sedda film?

Post by jaggare »

Såg också Fast and Furious och den var för jävla dålig! datoranimerad halva filmfan. Jag ger den 2/5 den får dom 2 får den för storyn var bra och den hade kunnat gjorts jävligt bra! så istället "Death Race." om du ska se nya sådana filmer. Men i överi så.. HEJA MAD MAX! hehe

Jag såg en halv lustig film som jag gillade skarpt: Stranger then fiction. 4,5/5

Grand turino var för jävla bra! 5/5

Johan Falk filmerna är GULD! 5/5

Macahans har kommit ut nu äntligen på DVD! SATAN vad jag har väntat!
Last edited by jaggare on 07 Nov 2009, 17:41, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Senast sedda film?

Post by uy »

Macahan på dvd, säger du? Det var fanimig på tiden! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Senast sedda film?

Post by jaggare »

Post Reply