Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Senast sedda film?

Post by uy »

Jag såg House of Glass i lördags. Den var faktiskt bra.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

Såg Gran Torino häromdagen. Bra film och väldigt rolig karaktär Clintan gör Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Senast sedda film?

Post by Långis »

Såg "Eleganten från vidderna" häromdan. En dokumentär om en hyfsat okänd artist...
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Senast sedda film?

Post by uy »

Långpanna: Vilket otroligt sammanträffande, den filmen så jag också nyligen! Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

Spekpanna, uy:

Världen är bra liten ibland Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Senast sedda film?

Post by wiking »

Kollader på Righteous Kill med De Niro och Pacino här om dagen, bra film.
Tittade på klassikern Shogun Assassin igår.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Senast sedda film?

Post by Eddie »

wiking wrote:Kollader på Righteous Kill med De Niro och Pacino här om dagen, bra film.
Tittade på klassikern Shogun Assassin igår.
Såg också righteous kill för några dagar sedan. Helt okej, men jag tror den skulle vara bättre om de haft ett annat upplägg på filmen.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Senast sedda film?

Post by wiking »

Såg Son of Rambow igår Image
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Senast sedda film?

Post by sten1972 »

Kollade på en klassiker från 1976 igår som jag aldrig sett av nån anledning. Kan härmed bara rekommendera alla att se "Taxi driver".
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Senast sedda film?

Post by Eddie »

På tisdag smäller det! Då kommer oscarsnomineringarna att släppas. Så det valkas en härlig månad nu med mycket film för att hinna se massa filmer som blivit nominerade.

Idag såg jag the kings speech, jag tyckte den var bra.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Senast sedda film?

Post by E-M »

En film som jag såg, vilken visserligen inte var den senaste men som jag uppskattade och tyckte var väldigt bra var Churchill - ära och nederlag.

Den handlar om Churchill under hans år som premiärminister. Skådespelaren Brendan Gleeson gör ett brilliant jobb att spela Churchill, rösten är väldigt lik.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Senast sedda film?

Post by Eddie »

Såg Iron Man 2 igår, hade inga höga förväntningar och filmen upplevde dem. Var inget mer än vad jag väntat mig.

Årets nomineringar har överlag varit mycket mer sevärda än tidigare år då de flesta filmer var seeeega.

The kids are all right, undantaget som bekräftar regeln sjukt seg film där alla går omkring och verkar stenhöga. Jävligt skum film med tanke på hur flummigt alla beter sig.

127 hours, ganska sorglig film egentligen men absolut sevärd. Killen har jävligt hög smärttröskel.

The social network, intressant film, vill inte säga att den är direkt bra men jävligt intressant.

Black swan, egentligen ganska seg film men den är så pschyco så den blir intressant och man vill fortsätta titta på den.

Winter's bone, amerikanska red necks som lever ute på landet och har ställt ut allt skräp på baksidan istället för att åka till tippen. Filmen handlar mest om att på vischan i USA gäller ryktet allt. Annars ligger man illa till.

The kings speech, rolig historia om king george vi, jag gillade filmen skarpt. Talpedagogen är så rätt på och provocerande att den blir rolig att se på.

Rabbit hole, riktig skitfilm som ni bör undvika om ni kan! Filmen mer eller mindre slutar lika dant som den började, känns som man inte kommit någonstans.

Salt, hade inga höga förväntningar på denna heller, men den var värre än iron man 2, mycket var förutsägbart och de sista orden i filmen som lägger upp ett helt upplägg för en uppföljare är en stor varning på b-film.

Alice in wonderland, bra film, fina effekter och berättelsen funkar fortfarande.

The town, lite fånig historia men funkar jävligt bra på något sätt. Klart sevärd film.

Inception, krånglig att följa och man får tänka efter ibland för att hänga med. Helt okej film som är klart sevärd.

Toy story 3, det är ju en barnfilm så ja den är ganska fånig.

Ikväll är det the fighter som gäller, har ganska höga förhoppningar om den filmen. Image
Last edited by Eddie on 06 Feb 2011, 20:13, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

Såg Sherlock Holmes (2009) igår. Vet inte riktigt vad jag ska tycka Image
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Senast sedda film?

Post by ELN »

O kära härskare, själv tycker ja den är bra.

Inception såg jag i helgen, för andra gången, gillar den Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Senast sedda film?

Post by Evert Meduza »

Såg District 9 nu för några dar sen, jävligt brutalt, fast spännande som skrôen Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply