Nya webläsaren Explorer...

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nya webläsaren Explorer...

Post by gammalhardrockare »

Nå, vad tycker ni? Jag har precis installerat nya Explorer 7 och den skiljer sig markant, både rent designmässigt och funktionsmässigt från de gamla webläsarna.

I början tycker jag det var lite rörigt men nu ger jag den klart godkänt. Den tar mindre plats på skärmen, genialt fliksystem m.m.
Ladda genast hem om ni inte redan har gjort det!
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Nya webläsaren Explorer...

Post by 2meterhansson »

Jag har haft den ända sen den kom som beta version för ca ett halvår sen, och jag är väldigt nöjd med den. Har haft Explorer på alla datorer jag ägt genom åren.
kingmeduza
Helgfyllo
Posts: 239
Joined: 08 Dec 2006, 08:10
Contact:

Nya webläsaren Explorer...

Post by kingmeduza »

Jag är lite missnöjd med nya vista, har fler datorer en med xp och den andra med vista...vistan nekar att instalera en del program typ mitt ftp program mm.

och ute på nätet visar den inte allt heller..
bara kolla på min sida..med vistan står det välkommen till KingMeduza i gult/rött.. men kommer ni med xp eller 98 så skriver ni i ert namn så kommer ert namn att stå med i den texten och att texten rullar...

Inte så viktigt men ändå..
Last edited by kingmeduza on 11 Feb 2007, 13:47, edited 1 time in total.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Nya webläsaren Explorer...

Post by Eddie »

Nya ie är fortfarande lika dålig på att följa standarder och funkar inte mycket bättre än ie6 så jag håller mig till firefox.
Ska prova köra vista om någon vecka får se hur det blir då.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nya webläsaren Explorer...

Post by E-M »

Vista har många nya intressanta versioner. Fast jag kommer att vänta tills Service Pack 1 kommer innan jag köper Vista. Dels för att Microsoft får rättat till barnsjukdommar, fler program blir kompatilbla och det finns fungerande drivrutiner till all hårdvara. Det är inte bra att köpa ett OS precis när det har kommit ut, enligt min mening.

Angående Explorer så anser jag att de bara har "snott" funktioner från Firefox och Opera m.fl. Som har haft det Explorer 7.0 har nu, fast betydligt längre. Jag kör med Opera har kört med den över ett år nu, fungerar utmärkt.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nya webläsaren Explorer...

Post by ozzman »

Eddie wrote:Nya ie är fortfarande lika dålig på att följa standarder och funkar inte mycket bättre än ie6 så jag håller mig till firefox.
Ska prova köra vista om någon vecka får se hur det blir då.
Har man 95% av marknaden så kanske det är standarden som skall anpassas till programmet isf tvärtom. HTML-standarden följs för övrigt inte av någon webläsare så vitt jag vet
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Nya webläsaren Explorer...

Post by Eddie »

95% är för högt, men de har den största delen av marknaden. Kan ju vara en idé att ändra standarden, men eftersom den nu finns, varför inte följa den? Ofta som sidor inte fungerar i IE för att den följer standarden för dåligt så att man tvingas göra fulhack för just IE. Men som du säger följer andra webbläsare inte heller standarden fullt ut.
rockabillyhoodlums
Periodare
Posts: 289
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nya webläsaren Explorer...

Post by rockabillyhoodlums »

Jag har inte testat ännu eftersom att ja sitter på Windows Xp Home, tror inte att 7an funkar där?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nya webläsaren Explorer...

Post by ozzman »

Jag tycker 7'an är klockren. jag sitter med IE6 på jobbet och det är ett skit när man vant sej med IE7.


Heja Microsoft!!!
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Nya webläsaren Explorer...

Post by E-M »

RockabillyHoodlums wrote:Jag har inte testat ännu eftersom att ja sitter på Windows Xp Home, tror inte att 7an funkar där?
Jodå den fungerar, den har ju till och med kommit med i säkherhetsuppdateringarna, så du borde ha den installerad om du har tankat ner säkherhetsuppdateringarna.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Nya webläsaren Explorer...

Post by 2meterhansson »

Jag har XP home med explorer 7 och det funkar utmärkt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Nya webläsaren Explorer...

Post by gammalhardrockare »

Däremot så måste jag erkänna att layouten kanske inte är så snygg. Och för en ovan internetanvändare så är det nog krångligare att lära sig denna än de gamla.
Wyldstylist
Glad amatör
Posts: 1
Joined: 24 Feb 2007, 11:38

Nya webläsaren Explorer...

Post by Wyldstylist »

Är ni dumma eller låtsas ni bara va detImage
IE7 äter ju RAM som pacman samma sak med firefox k-meleon version 9 är vad jag kör här , äter inte mycket minne alls och funkar prima eftersom den e geckobaserad för övrigt har jag en specialversion av windows med allt som heter IE borttaget från grunden vilket innebär att spionprogram och diverse adware aldrig kan fungera på denna pc Image IE's problem är att det nästlar in sig i era system för djupt sen kommer scriptungarna och upptäcker alla dess brister å hittar på attack efter attack
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nya webläsaren Explorer...

Post by ozzman »

on 02/26/2007 at 10:57:12, grr wrote: För det första, hur "rensar jag tidigare besökta sidor"? På min nuvarande version är det enkelt, "verktyg - internetalternativ och rensa tidigare under allmänt". [/quote]

Och varför skulle herr Grr vilja rensa historiken? Hmmmm.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Nya webläsaren Explorer...

Post by ozzman »

on 02/26/2007 at 15:58:01, grr wrote:Det behöver herr Ozzman inte ifrågasätta, det är en personlig rättighet. [/quote]

He he, det är sant.
Post Reply