Är denna DVD-spelare bra?

Datorer, tillbehör, program, p2p, internet och sånt
Post Reply
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Är denna DVD-spelare bra?

Post by uy »

jag har tänkt köpa mig en dvd-spelare ett tag, och nu verkar jag ha hittat en som ser bra ut.
http://www.netonnet.se/?iid=109333
Men självklar så saknas säkert någon funktion som borde vara självklar, när den har alla dessa finnesser och ett lågt pris, eller? Kan någon som är mer insatt säga om jag gör ett bra köp eller inte?
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Är denna DVD-spelare bra?

Post by Jungbacka Erik »

Den verkar ju ha det mesta man kan kräva av en DVD-spelare. Skulle nog tro det är ett bra köp.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Är denna DVD-spelare bra?

Post by uy »

Okej, tack för hjälpen. Förresten, du har ju fått tillbaka din avartar. Men varför använder du den inte? Är du rädd att den ska bli stulen igen?
Skitarna ska va' lika långa i år
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Är denna DVD-spelare bra?

Post by rex »

Tror också att den är helt ok. Jag tror inte att det lönar sig att
betala mer.
2meterhansson
Obotlig alkoholist
Posts: 989
Joined: 18 Jun 2006, 10:43
Location: Lima

Är denna DVD-spelare bra?

Post by 2meterhansson »

Den är så pass billig så går den sönder kan du köpa en till istället för att avända garanti och laga en dyrare. Men vad gäller dyrare hemelektronik som TV och stereo så köper jag hellre kända märken, jag brukar hålla mig till Sony och Panasonic så långt det är möjligt, dom har jag bäst erfarenhet av.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Är denna DVD-spelare bra?

Post by Eddie »

Dvd-spelare från netonet brukar inte ha så hög kvalitet. Så den kommer förmodligen gå sönder och på vägen dit så kommer lite småsaker som hoppande bild och ljud att förekomma.

Men det är absolut inte säkert att det blir så, det kan ju vara ett måndagsexemplar som fungerar hur bra som helst.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Är denna DVD-spelare bra?

Post by Jungbacka Erik »

uy wrote:Okej, tack för hjälpen. Förresten, du har ju fått tillbaka din avartar. Men varför använder du den inte? Är du rädd att den ska bli stulen igen?
Det hade jag glömt, men nu är den tillbaka Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är denna DVD-spelare bra?

Post by ozzman »

Specarna ser väl helt rätt ut, den saknar ju HDMI men om du skall ha HDMI så får du förmodligen lägga 3 ggr så mycket pengar på en spelare.

Jag skulle däremot kolla upp om det finns några tester på märket, jag har aldrig hört talas om Tangent men det låter lite tveksamt
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Är denna DVD-spelare bra?

Post by gammalhardrockare »

Lyssna nu här och lyssna väldigt noga: Tangent är ett skitmärke och den där spelaren är rena rama skiten. Det ser man direkt.
Åk till On Off och inhandla en sådan här istället:
http://www.jvc.se/product.php?id=UX-G68E
Då får du både en jävligt bra DVD, stereo och hemmabioljud. Allt i ett!

Kan det bli bättre?
Jag har själv en sådan men förra årets modell. Den är jävligt bra med ett kanonljud men den nya modellen är ännu bättre.
Ska köpa en sådan åt morsan nästa helg tänkte jag.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Är denna DVD-spelare bra?

Post by Jungbacka Erik »

Lägger du till en hundring så får du en philips med samma funktioner: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSH ... EOukxZtSy6
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Är denna DVD-spelare bra?

Post by uy »

Men är den regionsfri? Det skulle vara bra att ha en sådan ifall man köper några filmer i utlandet någon gång.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är denna DVD-spelare bra?

Post by ozzman »

Philipsen har ingen optisk ljudutgång och kan inte hantera DTS enligt specen på elgigantens hemsida.
Inte heller har den progressive scan.

Att göra en spelare regionsfri brukar oftast vara riktigt enkelt. jag har en LG och på den så fick man gå in i låsmenyn, öppna luckan och trycka på siffran "0" sju gånger på fjärrkontrollen, vips så var den regionsfri.

Jag skulle ha köpt tangenten men varit beredd på att den inte kommer att hålla speciellt länge.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Är denna DVD-spelare bra?

Post by Jungbacka Erik »

uy wrote:Men är den regionsfri? Det skulle vara bra att ha en sådan ifall man köper några filmer i utlandet någon gång.
Nej, men det kan man fixa själv oftast. Till Philips DVP3040 är koden 9 9 9 9 och sen 0 för region. Vet dock inte om det finns risker med att trixa med koderna?
Last edited by Jungbacka Erik on 26 Feb 2007, 18:54, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Är denna DVD-spelare bra?

Post by ozzman »

Jungbacka Erik wrote:Vet dock inte om det finns risker med att trixa med koderna?
Inte ett dugg, det är exakt samma sak som försäljningställena gör när de gör en spelare regionsfri, skillnaden är att de i regel tar 200-250:- för jobbet.

Till vissa kan man behöva ladda ner och bränna en DVD med ny firmware men det brukar finnas på tillverkarens hemsida.

Rockarn:
Var får du fram att microstereon du länkar till har 5.1, ljud? Både DTS och DD var ju 2 kanalig dekoder.

Om man inte vill trassla med en massa högtalare men ändå få 5.1 ljud så är det här som jag ser det enda alternativet. Jag är grymt nöjd och med en liten baslåda till så blir ljudet riktigt maffigt.
http://www.yamaha-hifi.com/index.php?la ... country=SE
Post Reply