Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Politiska diskussioner
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by gammalhardrockare »

Att Muslim-Mona inte har mycket till övers för svenskarna, det vet vi. Jag har tidigare även skrivit att Jättebebisen har samma inställning.
Här har vi en intressant artikel där Jättebebisen för islamkramandet och svenskhatet vidare i Monas anda:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=589029
- Det kan ibland vara bra att ödmjukt påminna om att väldigt mycket av det som är Sverige har skapats i utveckling, just för att vi varit öppna för att ta emot andra människor och andra erfarenheter, sade han efteråt till TT.
Ha! Ha! Så Sverige tog alltså emot arabiska och somaliska halvanalfabeter och låtsasflyktingar redan under stormaktstiden och gav dem livslång försörjning, fri läkarvård, fri skola och bostad? Det var som attan! Är det så man bygger upp en nation.
Byggde man under nittonhundratalet upp industrin och folkhemmet med arabiska och somaliska låtsasflyktingar?
Och hur öppna är dessa människor mot andra kulturer, för att inte nämna den svenska kulturen?
Oss kallar de inskränkta, dem kallar de spännande när de vägrar att låta sina döttrar umgås med svennar, när de vägrar att äta fläskött och kräver att vi ska tillmötesgå deras krav.
"Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån." Det var statsminister Fredrik Reinfeldts lakoniska slutsats efter ett besök i invandrartäta Ronna i Södertälje på onsdagen.
De muslimska länderna är ju väldigt civiliserade. Man kan undra varför de kommer hit? Vad flyr de ifrån?

Jag trodde inte man kunde avsky någon så mycket som Mona Sahlin, jag hade fel. Jättebebisen känner jag exakt lika stor avsky inför.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by ozzman »

Vet du, jag känner faktiskt nästan på samma sätt. Reinfeldt känns mer och mer som en PK-sosse i lätt förklädnad. Han anstränger sej så mycket för att ta sosse- och invandrarröster att det blir patetiskt.
Det värsta är att frugan hans driver en riktigt bra och konsekvent moderat politik i landstinget och dessutom var det hon som fick ta smällen och debattera vårdpolitik med Mona Sahlin. Antagligen för att Fredrik inte vågade.

Jag drömmer om Gösta Bohman men just nu skulle jag tom. nöja mej med Bo Lundgren
Last edited by ozzman on 10 Aug 2008, 11:34, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by wiking »

Glöm inte Maud Olofsson hon sa "Svenskar har inte byggt Sverige", det känns tryggt att "våra" folkvalda tänker på svenskens bästa.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by ozzman »

wiking wrote:Glöm inte Maud Olofsson hon sa "Svenskar har inte byggt Sverige", det känns tryggt att "våra" folkvalda tänker på svenskens bästa.
Man får ju innerligt hoppas att de säjer sådana där saker bara för att inte bli slitna i stycken av AB's kultur- och ledarsida och inte för att de verkligen tror att det är så. Då är det ju riktigt illa.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by hakan »

Ja det är nästan så att man vill ha tillbaks Ian och Bert i politiken igen, när man ser dagens alternativ. Image

Det är dock tänkvärt att invandrare i Sverige är så hatade medan invandrare i t.ex. New York är accepterade och anses tillföra samhället.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by ozzman »

Hakan wrote:Det är dock tänkvärt att invandrare i Sverige är så hatade medan invandrare i t.ex. New York är accepterade och anses tillföra samhället.
Till USA åker folk för att de vill jobba sej fram och leva the American dream. Till Sverige åker folk för att röka och spela kort och leva the social benefit dream.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by gammalhardrockare »

Invandrare är inte hatade i Sverige, faktum är att vi knappt har några invandrare. Det är alla s.k "flyktingar" som är illa sedda.
I min nuvarande hemstad kryllar det av araber, kurder, somalier m.m. Ingen är dock invandrare och de är livrädda för att bli klassade som invandrare. Bidragen, tillgången till vårt välfärdssystem hänger på att de blir klassade som flyktingar.

Men det kunde vara värre, det kunde vara lika illa här som det är i Stockholm, Göteborg och Malmö. Det är inte för intet som de kallar Sveriges huvudstad för Europas största flyktingläger i Finland och Danmark.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Invandrare är inte hatade i Sverige, faktum är att vi knappt har några invandrare. Det är alla s.k "flyktingar" som är illa sedda.
I min nuvarande hemstad kryllar det av araber, kurder, somalier m.m. Ingen är dock invandrare och de är livrädda för att bli klassade som invandrare. Bidragen, tillgången till vårt välfärdssystem hänger på att de blir klassade som flyktingar.

Men det kunde vara värre, det kunde vara lika illa här som det är i Stockholm, Göteborg och Malmö. Det är inte för intet som de kallar Sveriges huvudstad för Europas största flyktingläger i Finland och Danmark.
Skillanden mellan flyktingar i Karlstad, Karlskoga, Gryttjom eller anna valfri håla jämfört med Stockholm är att de allra flesta flyktingarna i Stockholm har jobb. Stockholm är det län Sverige som har högst andel utlandsfödda boende men också länet med lägst arbetslöshet.

Men visst finns det en satans massa kamelryttare här i stan, det kan man inte sticka under stol med.
Last edited by ozzman on 18 Nov 2008, 19:56, edited 1 time in total.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by hakan »

Skillanden mellan flyktingar i Karlstad, Karlskoga, Gryttjom eller anna valfri håla jämfört med Stockholm är att de allra flesta flyktingarna i Stockholm har jobb. Stockholm är det län Sverige som har högst andel utlandsfödda boende men också länet med lägst arbetslöshet.
Wow. Alla har jobb i Stockholm. Kanon! Är det det politikerna ser, så förstår jag att det ser ut som det gör i övriga landet.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by ozzman »

Hakan wrote:Wow. Alla har jobb i Stockholm. Kanon! Är det det politikerna ser, så förstår jag att det ser ut som det gör i övriga landet.
Kan du hitta någonstans där jag skrev att alla har jobb?
Däremot skrev jag att många av invandrarna/flyktingarna har jobb i Stockholm eftersom där bor högst andel invandrare/flyktingar och arbetslösheten totalt sett är lägst i Sverige.

Men visst kan det vara det som styr politkernas tänkande med tanke på att alla beslut om hur många flyktingar som skall tas emot görs i Stockholm
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by hakan »

JW:

God damn right! Det är därför det aldrig tar stopp, de kommer in som flodvågor, invandrarströmmen är en veritabel tsunami här nere. Image
Blitzsturm
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 15 Nov 2008, 10:46
Location: Blattnicksele

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by Blitzsturm »

Känner jag av en viss längtan efter Per Albin Hansson-Sverige här? Jag är väl rätt folkhemskåt jag också iofs.....
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by Långis »

Äh, folkhemmet har aldrig existerat. En utopi och en medieanka utan dess like.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by ozzman »

Långpanna wrote:Äh, folkhemmet har aldrig existerat. En utopi och en medieanka utan dess like.
Ännu en i raden av sossarnas PR-bluffar som folk svalde med hull och hår.
Andra PR-framgångar för S är t.ex. att folk tror att Mona Sahlin bara köpte två toblerone på regeringens kreditkort när det i själv verket var inköp för över 25000 på två år.
Eller när Göran Persson slog sej för bröstet och hävdade att han sanerade statsfinanserna på 90-talet när det var Carl Bildt som fick det ytterst otacksamma jobbet att skära ner på sossarnas 80-tals excesser mitt i brinnande lågkonjunktur. Den fete kom till dukat bord 1994.
Säja vad man vill om sossarna men styra och kontrollera media det kan de.
hakan
Obotlig alkoholist
Posts: 855
Joined: 08 Apr 2009, 12:03
Location: Göteborg

Jättebebisens syn på Sverige och svenskarna.

Post by hakan »

Word.

Och det kan tyvärr inte Reinfett. Han måste bli bättre på det, om de ska vinna valet 2010, annars är han rökt.
Post Reply