Jag måste omvärdera

Politiska diskussioner
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jag måste omvärdera

Post by ozzman »

Troligen kommer jag inte att rösta på SD men jag måste säja att den här debattartikeln i AB av Jimmie Åkesson är "spot on" och har fått mej att omvärdera SD en del.
http://www.aftonbladet.se/debatt/debatt ... 5978707.ab

Förutom en mer än lovligt högtravande början på artikeln så kan jag skriva undder på vartenda ord, bra talat Jimmie!
Last edited by ozzman on 19 Oct 2009, 11:13, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Jag måste omvärdera

Post by rex »

Ljuv musik,Josey my man,ljuv musik....upp till kamp!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Jag måste omvärdera

Post by Långis »

Heil Hitler Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Jag måste omvärdera

Post by rex »

Nix! Tvärtom,Musilimerna och Herr Hitler hade som bekant en hel del gemensamt,så den infallsvinkeln funkar inte....

http://www.youtube.com/watch?v=Q3pq1KIUZb4
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Jag måste omvärdera

Post by Långis »

Jag syftade mer på att det var samma skräp. SD är ett het igenom rasistiskt parti som inte har i en seriös riksdag att göra. Må de brinna i helvetet.
Last edited by Långis on 20 Oct 2009, 09:37, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jag måste omvärdera

Post by ozzman »

Långpanna wrote:Heil Hitler Image
Det går inte att jämföra Hitlers och hans likars månghundraåriga förtryck av en judisk minoritet av många skäl.
Ett är att judarna inte hade någonstans att ta vägen eftersom de saknade ett eget land, mycket kan man säja om muslimer men inte saknas det muslimska länder i alla fall.
Ett annat skäl är att judarna var en liten och stadigt minskande grupp i Europa och världen. Det är inte muslimerna, tvärtom. Man räknar med att det vid andra världskrigets utbrott fanns runt 15 miljoner judar i världen varav runt 10 miljoner i Europa och Ryssland medan det finns 1,5 miljarder muslimer varav 20 miljoner i Europa som förökar sej i en rasande takt.
Judarna saknade också helt egen röst i alla internationella samfund medan muslimerna idag sitter på oljan och kan alltså i stort sett styra världen.

Det finns många många fler skäl till varför man inte kan jämföra det tidiga 1900-talets antisemitism med dagens islamrädsla, viktigast kanske ändå är att ännu har det mej veterligen inte genomförts några pogromer eller utrotningsaktioner mot muslimer, något judarna som sagt levde med i hundratals år ända fram till krigsslutet.
Det dagens islamrädda vill är väl snarare på nivån:
Det skulle väl vara trevligt om herr muslim ville vara så vänlig att ta ett jobb, dra ner lite på sharialagarna, bara slå lilla frugan med öppen hand och låta dottern delta i simningen på skolgymnastiken.
Skilland det mot att gasa ihjäl miljoner.
Last edited by ozzman on 20 Oct 2009, 09:42, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Jag måste omvärdera

Post by rex »

Långpanna wrote:Jag syftade mer på att det var samma skräp. SD är ett het igenom rasistiskt parti som inte har i en seriös riksdag att göra. Må de brinna i helvetet.
Är du Fascist långis? Hur kan du vara så odemokratisk?
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jag måste omvärdera

Post by ozzman »

Långpanna wrote:Jag syftade mer på att det var samma skräp. SD är ett het igenom rasistiskt parti som inte har i en seriös riksdag att göra. Må de brinna i helvetet.
Visst finns det väl rasister och mörkermän i SD det tror jag alla är överens om. Men det är lite hårt att kalla något för helt igenom rasistiskt och säja att de skall brinna i helvetet för att de ifrågasätter en iedologi.
Ingen blir väl kallad rasist för att man ifrågasätter kommunism eller Livets ord?
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Jag måste omvärdera

Post by E-M »

Jag läste om det idag och skulle precis gå in och skapa en tråd men JW hann före. Kan bara säga att jag håller med Jimmie och det är det nog, eller rättare sagt - det är det väldigt många som gör. Han tog upp precis det vanligt folk brukar gå att beklaga sig över d.v.s. islameringen.

Att jämföra SD med vad som hände på 40-talet är helt fel. För det första ville våran käre Adolf utrota ALLA världens judar. Här handlar det om att Sverige inte varken kan eller har resurser till att ta emot varenda "flykting" från mellanöstern.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Jag måste omvärdera

Post by Långis »

SD är ett helt igenom skitparti. Att de existerar är en stor skam och jag kommer skämmas ögonen ut mig om de tar sig ända in i riksdagen.
Patriledarna är mindre vetande och politiken fördomsfull och helt igenom rasistisk. Det finns inget positivt i detta parti. Jag hade hoppats att det skulle självdö, men extremhögern gör sig tydligen populär i kostym.

Synd att deras anhängare inte har vett att lära av historien, eller åtminstone betrakta deras likar i övriga Europa.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Jag måste omvärdera

Post by ozzman »

Långpanna wrote:SD är ett helt igenom skitparti. Att de existerar är en stor skam och jag kommer skämmas ögonen ut mig om de tar sig ända in i riksdagen.
Patriledarna är mindre vetande och politiken fördomsfull och helt igenom rasistisk. Det finns inget positivt i detta parti. Jag hade hoppats att det skulle självdö, men extremhögern gör sig tydligen populär i kostym.

Synd att deras anhängare inte har vett att lära av historien, eller åtminstone betrakta deras likar i övriga Europa.
Mona kunde inte ha sagt det bättre själv. Bra rutet kamrat Långpanna!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Jag måste omvärdera

Post by overkill »

Är inte superinsatt i detta parti, men de har helt klart en hel del poänger.
Dessvärre så finns det alltid idioter som redan har bestämt sig för en åsikt utan att egentligen veta nåning om partiet i fråga. Detta gäller kanske i synnerhet SD, men även generellt skulle jag säga. Frågar man de har oftast Noll Koll och referar till än om möjligt ännu mer korkad journalists artiklar/repotage.
Just SD har fått en delvis felaktig stämpel av pressen, som Ny Demokrati en gång också fick. Både ND & SD har ju ett program i egentligen alla frågor, men blir bara utfrågade & ihågkomna för en - och blir sen stämplade som rasister, nazister och Hitler-kramare bara för att de tycker annorlunda än de flesta andra parter.
Idioterna förnekar sig inte!
Därmed inte sagt att det säkerligen finns renodlade rasister i partiet som använder SD lite som en slöja.
Lika säkert som att det finns renodlade Kommunister i Vänsterpartiet trots att de inte kallar sig kommunist-partiet (inte utåt i varje fall).
Last edited by overkill on 25 Oct 2009, 00:26, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Jag måste omvärdera

Post by wiking »

SD är väl det minst dåliga alternativet i dag, förhoppningsvis så kan det få folk att våga rösta på något nationellt parti när dom kommer in i riksdagen nästa år.
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Jag måste omvärdera

Post by jaggare »

Man får tycka vad man vill om SD men faktum är ju att, Vill man ha in fler invandrare så röstar man på vilket parti som hellst utom SD. Vill man inte ha in fler invandrare så röstar man på SD!

Om man inte röstar på SD så har man ingen rätt till att gnälla på invandring... för då har man inte försökt göra något åt det själv!
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Jag måste omvärdera

Post by jaggare »

Långpanna har jag förstått dig helt rätt om jag sammanfattar det du har sagt med att ett Parti som inte vill ta in fler invandrare, har inte i sveriges riksdag att göra?

Kul attetyd i så fall. Det påminner mig om hitlers attetyd. Han lät ju avliva alla andra partier för landets bästa. Vad är det nu igen den där attetyden kallas nu igen? Demokrati? Nä... Vad är det nu igen? DIKTATUR! Där har vi ordet.
Som du själv sa: Titta lite på vad som har hänt i europa, När folk har haft en sådan snévriden attetyd som du har!
Post Reply