Schweiziskt nej till minareter!

Politiska diskussioner
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Schweiziskt nej till minareter!

Post by E-M »

Vad tycker ni om deras beslut? http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3864519.svd

Jag vet inte riktigt själv vad jag anser... Men jag tycker att det kan vara intressant att se vad andra tycker.
jaggare
Helgfyllo
Posts: 147
Joined: 25 Oct 2005, 04:03
Location: Tranås

Schweiziskt nej till minareter!

Post by jaggare »

- Vi är mycket nöjda. Muslimerna får gärna komma hit, men bör anpassa sig efter våra regler och normer, sade den ledande SVP-politikern Oskar Freysinger på söndagen.

APPLÅDER APPLÅDER!!!!

Det är ju så med musliner att dom är lite som mitt ex. Dom gillar att sätta upp regler... Men är inte så pigga på att följa dom själva. Är det någon, NÅGON ALLS?! som tror att jag skulle få åka till något muslim land och bygga kristna kyrkor eller asaguda byggnader. Dom hade avrättat mig innan jag hade hunnit säga mamma! Jag sägar som morfar som är 93 år sägar: DET ÄR ETT JÄVULSFOLK!!! hihi

"Det finns en fruktan för islam" Ja det tro FAA-AAN DET! hehe. Det är lika idiotiskt som någon under nazi tiden skulle ha sagt: Det finns en fruktan för Nanzism! NÄÄÄÄÄ Det menar ni inte?!. hehe
Last edited by jaggare on 30 Nov 2009, 05:22, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Schweiziskt nej till minareter!

Post by ozzman »

Just förbud mot nybyggnation av minareter känns ju mer som en symbolisk omröstning än som något av reellt värde.
Samtidigt så är det ju första gången (mej veterligt) som en majoritet i ett västland verkligen sätter ner foten och visar att vi inte vill göra om våra länder till kopior av Syrien och Iran.
Så jag är nöjd med resultatet.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Schweiziskt nej till minareter!

Post by ELN »

Jag tycker inget om just byggandet av dessa religionsrelaterade torn, men jag tycker det är bra att man visar att detta är vårt land och ni får ta seden dit man kommer. Om det görs på detta sättet lr med t.ex. förbud mot burka och sån skit gör det samma, nästan Image
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Schweiziskt nej till minareter!

Post by E-M »

Jag resonerar lite som Jägarn. I många muslimska länder är det dödsstraff på att bygga t.ex. kyrkor (antar jag). Varför är det då så upprörande när ett land i väst klubbar ett förbud mot minareter?
Post Reply