Tobleronepolitik!

Politiska diskussioner
Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Tobleronepolitik!

Post by E-M »

Haha! Kunde inte sagt det bättre själv. Mats Odell förtjänar att hyllas för den kommentaren. -"Man tar kontokortet och skickar fakturan till svenska folket." Image

Det är på tiden att folk påminns om vilken idiot Mona är. Reinfeldts kommentar var rätt skön också när han fick frågan om de tänker be om ursäkt: - "Jag vill att svenska folket ska ha klart för sig att jag inte tar order av Thomas Östros." Image

Edit: Bra att du flyttade tråden, Jungis. Fattar inte hur jag kunde posta den i "Meduzaland", det var naturligtvis meningen att den skulle vara i "Politik-rummet".
Last edited by E-M on 27 Apr 2010, 22:47, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Tobleronepolitik!

Post by ozzman »

Tobleronepolitk är alldeles för snällt.
Det vi får med Monas gäng i Rosenbad är inget annat än Greklandspolitik.

Det är ganska tydligt vilken politik som skapar fianskriser och problem:
Storbritannien, Irland, Portugal, Spanien, Grekland har en sak gemensamt. De har styrts av vänsterregeringar under åtminstone de 10 senaste åren. Dessutom har Obama lyckats 3-dubbla USA's budgetunderskott på ett år. Tillfälligheter? Skulle inte tro det.

Däremot får jag väl stå med skammens rodnad på mina orakade kinder och tacka den majoritet av svenska folket som röstade nej till EMU.
Greven
Glad amatör
Posts: 30
Joined: 07 Aug 2010, 15:16
Location: Somewhere in sweden

Tobleronepolitik!

Post by Greven »

Intressant... Mina vännerrrrr

Jag har följt denna politiska debatt i sverige ganska länge, idag kvittar det vad du röstar på, De rödgröna har ju rört sig emot den blåa och det blåa har blivit mera rödgrön.

Det rimmar illa som fan och allt går fortfarande ut på att ge mer till de rika medan de som tjänar minst får det sämre hela tiden.

Det är ju bara att kolla tillbaka i tiden, jag tycker att VI gör uppror som DACKE gjorde emot Gustav Wasa och river ner hela jävla Rosebad och kastar ut de jävlarna i strömmen där de hör hemma... He he...

Post Reply