Bra Björklund!

Politiska diskussioner
Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bra Björklund!

Post by ozzman »

Såg ni alliansutfrågningen på TV4 igår?
Nog för att det var TV4, så mina förväntningar på programformat och programledare var på Glocalnet-nivå, men igår slogs nog alla gällande rekord i pajaseri av lekkanalen nr1.
En tvärspeedad peter Jihde som likt spindelmannen hoppade runt på en stor touchskärm och klickade vildsint på allt som rörde sej.
Malou von Siwers som snarare än påläst verkade pårökt.
Jenny Östergren som med all tydlighet visade att man kan vara aldrig så mycket milf i morgonsoffan och pimpla rödvin med Steffo utan att för den skull kunna ett iota om politik.
Fy fan vilket skräp.

Programmets höjdpunkt var att Björklund faktiskt röt i och skällde ut Östergrenskan när hon fiskade i även för henne osedvanligt grumliga vatten.

För övrigt så tycker jag en valfråga som hamnat i skymundan är att vi har en minoritet på runt 20 000 personer i Sverige som förföljs och hotas av en mycket större folkgrupp så till den milda grad att många i den lilla minoriteten ser sej tvungna att fly från Sverige.
Vilka det handlar om kan ni få fundera på, men det är inte zigenare.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Bra Björklund!

Post by uy »

Jag hade TV:n på i ett annat rum, så jag hörde lite grann utav det. Att pajasen Peter Jihde var med räckte för att jag skulle hålla mig borta från det rummet. Men nog hörde jag att Björklund lät lite irriterad. Jag kanske ska se om det hela finns för allmän beskådning på TV4:s hemsida.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Bra Björklund!

Post by Jungbacka Erik »

Josey Wales wrote:För övrigt så tycker jag en valfråga som hamnat i skymundan är att vi har en minoritet på runt 20 000 personer i Sverige som förföljs och hotas av en mycket större folkgrupp så till den milda grad att många i den lilla minoriteten ser sej tvungna att fly från Sverige.
Vilka det handlar om kan ni få fundera på, men det är inte zigenare.
Vet inte hur många judar det finns i sverige men kan det vara dom du menar?
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Bra Björklund!

Post by retepnoslack »

Det är nog norrmän ni är ute efter. Image

Jag röstade på "Miljöpartiet" i riksdagen och "Socialdemokraterna" i Åmål. Sossarna vann, här hemma, så då blev man ju glad.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Bra Björklund!

Post by ozzman »

RetepNoslack wrote:Det är nog norrmän ni är ute efter. Image
Image

Inte riktigt, nordens araber är väl inte direkt förtryckta i Sverige, snarare tvärtom.
Vi har ju till och med en väderuppläserska från sälmordens och valspäckets förlovade land som knappast skulle klara ett folkpartistiskt språktest men som ändå jobbar på en av Sverigs största TV-kanaler.

Jungbacken däremot är på rätt spår.
Tycka vad man vill om israels politik men många judar flyttar nu från malmö pga trakasserier från kommunalråd och lokala muslimer. Det är rent skamligt.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Bra Björklund!

Post by ELN »

Norrmän finns de alldeles för gott om... Image
Post Reply