Hur sossarna ser på våra pengar

Politiska diskussioner
Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur sossarna ser på våra pengar

Post by ozzman »

I går studsade jag till framför TV'n när Tommy Waidelich uttalde sej om skattesänkningar.
Han sa att det var slöseri med skattepengar att sänka skatterna 20-25 miljarder.

Hur ända in i glödhetaste helvete kan det vara slöseri att låta oss som arbetar ihop pengarna få behålla lite mer av demImage
Anser Herr Waidelich att vi svenskar inte är kapabla att hantera våra egna pengar utan att det bara är politikereliten som kan det?
Faktum är att vi har enorma överskott i statsfinanserna och en rekordlåg statsskuld som andel av BNP. Det betyder att det finns ett rejält överuttag av skatter i det här landet fortfarande. Det är fan i mej ren stöld.
Ge mej mina pengar tillbaka, nu!
Last edited by ozzman on 03 May 2011, 09:29, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Hur sossarna ser på våra pengar

Post by E-M »

Ja sossarna upphör aldrig att förvåna. Hörde att Jämtin vill inför en ny muslimsk helgdag... Det räcker väl med kristna helgdagar? Det här är ju inte ens något muslimskt land. Räcker väl med att det byggs moskéer för skattepengar.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Hur sossarna ser på våra pengar

Post by ozzman »

Ja, de är otroliga. Jag har alltid tidigare sagt att jag inte sympatiserar med sossarna men att de åtminstone visat att de klarat av att styra landet och agerat som ett ansvarsfullt parti. Men nu vette fan.
Efter att MP vänt i RUT- och EU-frågan och verkar tona ner sina mest fundamentalistiska miljöidéer så känns de, otroligt nog, som ett bättre alternativ om man skall titta vänsterut på den politiska skalan.
Post Reply