Skäms vänstermedia/människor!

Politiska diskussioner
Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Skäms vänstermedia/människor!

Post by ozzman »

Jag läste om den senaste tragedin, med den mördade 4-åriga pojken i Ljungby och trots att inget ännu är bevisat om hur och av vem han mördades så braskade Aftonbladet på med krönikor och artiklar som fokuserade enbart på att familjen haft svåra sociala problem och att pappan satt på kåken för hustrumisshandel.
Därifrån till nästa slutsats i artiklarna var steget inte långt, nämligen att det skulle vara bristande resurser i socialvården pga besparingar från regeringen vi haft de senaste 5 åren som lett fram till mordet.

Det är möjligt att det finns en koppling till dödsfallet i socialvårdens agerande men då bör det väl finnas åtminstone indikationer på att så är fallet innan man bankar på stora propagandatrumman.
Tittar man sedan på kommunen Ljungby så styrs den av MP, S och C, och socialvården är ett rent kommunalt ansvar så hur regeringen skulle kunnat ha påverka den här händelsen begriper inte jag.

Lite äcklad men ändå inte förvånad över att AB använder en sådan här tragisk händelse för politisk propaganda (när det gäller AB har jag lärt mej att tom. de allra lägsta förväntningar oftast underträffas) tittade jag sedan på kommentarerna till artiklarna och då fick jag snudd på lov att gå och spy en smula.
Det var bokstavligt talat en hord av vanliga(?)vänstermänniskor som tävlade i att göra partipolitik av händelsen, den ena mer vansinniga anklagelsen efter den andra framkastades mot regeringen, ungefär som om familjetragedier aldrig inträffade i Sverige före September 2006.

Har inte folk någon hyfs över huvud taget?
Ett 4-årigt barn har blivit mördat och i ett sådant läge väljer man alltså att driva sin vänsterpolitiska agenda på facebook/AB, äckligt å det extremaste!
Last edited by ozzman on 18 Oct 2011, 17:35, edited 1 time in total.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Skäms vänstermedia/människor!

Post by uy »

Jag har inte läst så mycket om det fallet, men det låter verkligen vidrigt om de bara utnyttjar mordet till att göra sig hörda och få fram sina åsikter.
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Skäms vänstermedia/människor!

Post by ozzman »

Jag läste expressen igår och där var det artiklar om polisens sökande, oron bland boende och liknande. Inte ett ord om familjens ovidkommande sociala situation.
Nu säjer jag inte att Expressen är en bra tidning, absolut inte. men i åtminstone det här fallet så verkar de ha fokuserat lite mer på det aktuella brottet.

AB har idag en intervju med mamman som efter tre frågor går över från hennes sorg till reporterns anklagelser mot socialen.

Nu har både AB och Exp intervju med mamman.
Läs gärna båda och jämför fokus och innehåll. ganska talande:
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.25960 ... -om-sorgen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13804396.ab
Last edited by ozzman on 19 Oct 2011, 15:14, edited 1 time in total.
Post Reply